شناسهٔ خبر: 59287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شش ماهه نخست سال جاری محقق شد

رشد صادرات کالاهای غیر نفتی در بندرامام خمینی(ره)

عادل دریس بارگیری و صادرات کالاهای غیرنفتی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) با افزایش ۴ درصدی نسبت به شش ماهه سال قبل به بیش از ۵ میلیون و ۵۰۸ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱میلیون تن انواع کالا طی نیمه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از تولید داخلی در جریان رقابت در تجارت بین المللی، شاهد رشد صادرات کالاهای غیز نفتی از منطقه ویژه اقتصادی  بندرامام خمینی(ره)  بوده ایم که از رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار بوده است.

عادل دریس  با اشاره به میزان رشد صادرات غیرنفتی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن طی شش ماهه نخست سال جاری، خاطر نشان ساخت: طی این همین مدت عملیات کابوتاژ با رشدی حدود ۲۵ درصد به بیش از ۳۸۱ هزار تن رسید.

وی همچنین از رشد ۳۳ درصدی تردد شناورهای زیر هزار تن طی مدت مذکور  خبر داد و ارائه خدمات دریایی و بندری به موقع و با کیفیت مطلوب را از اهم دلایل جذب بیشتر شناورهای ورودی و در نتیجه رضایتمندی صاحبان کالا عنوان کرد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴هکتار وسعت، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های  اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می نماید.

 

نظر شما