شناسهٔ خبر: 59300 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس کمیته سازمان OSJD:

تشریح ظرفیت‌های شاخه ریلی کریدور شمال- جنوب

میخایل وسو الوژسکی معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه آهن‌ها گفت: اتصال خطوط ریلی سه کشور ایران و آذربایجان و روسیه برای تمامی اعضای سازمان امکان دسترسی به کریدور شمال-جنوب و خلیج‌فارس را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی میخائیل وسوالوژسکی معاون رئیس کمیته  سازمان همکاری راه آهن‌ها اظهار داشت: همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌‌ها در خصوص برگزاری این همایش اتفاقی نیست و ایده‌های مشترک ما را دور هم جمع کرده است.

وی افزود: راه‌آهن یکی از ابزارهای توسعه پایدار و توسعه ملی بوده و برای هر کشور حائز اهمیت است.

معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها با بیان اینکه «با استفاده از فناوری‌های های-تک شکل حمل‌ونقل نیز در حال تغییر است» گفت: تمامی پروژه‌های OSJD برای ارائه خدمات بهتر و مطابق با قرن معاصر است.

وسوالوژسکی یادآور شد: در اوراسیا نقش و وظایف OSJD هر یک از اعضا مشخص شده و تجربه‌ای که در حمل کانتینری به دست آمده نشان می‌دهد که نشان‌دهنده همکاری بین کشورها تا وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها است.

معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها بیان کرد: ما باید از ظرفیت‌های موجود کمال استفاده را برده و پروژه‌های جدید تعریف کنیم؛ زیرا ساخت خطوط ریلی به روسیه و کشورهای عضو سازمان OSJD به افزایش سطح مبادلات باری و دستیابی به بازارهای جدید کمک می‌کند.

وی با اشاره به بخش ریلی کریدور شمال-جنوب تصریح کرد: اتصال این خطوط ریلی نه فقط برای سه کشور ایران و روسیه و آذربایجان بلکه برای تمامی اعضای سازمان امکان دسترسی به کریدور شمال-جنوب و خلیج‌فارس را فراهم می‌کند.

نظر شما