شناسهٔ خبر: 59307 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران از فردا در شمال و شمال غرب کشور / کاهش محسوس دما در سواحل خزر از روز جمعه

آب و هوا براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده وضعیت جوی استان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده وضعیت جوی استان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر امروز گاهی وزش باد شدید هم انتظار می‌رود که در پاره‌ای از نقاط به خصوص مناطق جنوبی همراه با گردوخاک خواهد بود.

در همین خصوص طی امروز و فردا درساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی و خراسان رضوی هم شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود.

روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی و شمال کرمان هم این بارش‌ها رخ خواهد داد که همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در همین روز با شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، شاهد بارش باران در این مناطق خواهیم بود که همراه با رعدوبرق و کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. در همین مدت شمال غرب و شرق کشور و همچنین ارتفاعات البرز هم چنین شرایط را تجربه می‌کنند.

در یزد و جنوب کرمان هم در روز جمعه همراه با شمال هرمزگان و مرکز کشور هم بارش‌های پراکنده باران دور از انتظار نیست.

پایتخت امروز حداکثر دمای ۳۱ و حداقل دمای ۲۱ درجه را تجربه کرد و خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر بود. مقابل خنک‌ترین مرکز استان هم اهواز با ۴۲ درجه بالای صفر بود که بعد از آن بندرعباس و بوشهر گرم‌ترین مراکز استان با ۳۵ درجه بالای صفر بودند.

دمای سه روز آینده استان های کشور را اینجا می توانید مشاهده کنید.

نظر شما