شناسهٔ خبر: 59315 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان مطرح کرد؛

کسب گواهینامه مدیریت انرژی توسط منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)

ایزو اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه استقرار سیستم های نوین مدیریتی و با هدف مدیریت بهینه ی مصرف انرژی موفق به طرح ریزی و استقرار سیستم مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۱) در مجتمع بندری امام خمینی(ره) شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی خورستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر، افزود: این اداره کل در راستای سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و اقتصاد مقاومتی با طرح ریزی و پیاده‌سازی این سیستم نوین مدیریتی در بخش‌های مختلف مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) و پس از ممیزی موفقیت آمیز آن توسط یکی از مؤسسات معتبر صدورگواهینامه، موفق به دریافت گواهینامه  استاندارد ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۱ شد.

عادل دریس  در خصوص ضرورت  اجرای این استاندارد  مدیریتی خاطر نشان ساخت: از آنجا که ارزیابی مدیریت سبز  یکی از شاخص‌های مهم عملکردی هر دستگاه اجرایی  محسوب می‌شود، پیاده‌سازی و استقرار این استاندارد مدیریتی زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های عملکردی است.

وی ادامه داد: سیستم مدیریت  انرژی، زمینه  را برای تحقق الزامات و اجرایی شدن قوانین  مرتبط  با مدیریت سبز که ناظر بر بهره‌گیری صحیح  و بهینه  از انرژی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از آن است، مهیا می‌کند.

یادآور می‌شود  این مجتمع بزرگ بندری  از سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین بندر استقرار سیستم های مدیریتی را آغاز کرده و از جمله ی نخستین دستگاه اجرایی کشور در کسب گواهینامه‌های  سیستم‌های نوین مدیریتی بوده است.  

نظر شما