شناسهٔ خبر: 59325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد

نیاز اعتبار ۴۱۰ میلیارد برای احداث و بهره برداری از طرح تونل اسپژ مسیر الشتر به بروجرد

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای احداث و بهره برداری از طرح تونل اسپژ مسیر الشتر به بروجرد، ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ، رضا خالقی با اشاره به اینکه تونل اسپژ در یک مسیر ۲۶ کیلومتری دو شهرستان سلسله و بروجرد را به هم متصل می کند، اظهار داشت: طول تونل ۲ هزارو ۲۰۰ متر است که تاکنون ۴۲۰ متر از آن حفاری شده است.وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح سال ۹۴ آغاز شده است،افزود:عملیات اجرایی این طرح در حال حاضر به علت نبود اعتبار متوقف شده است.

خالقی با اشاره به مصوب شدن ۷۷ میلیارد ریال برای ادامه این طرح، افزود: طرح تونل اسپژ در سال ۹۷ در جدول شماره ۱۹ وارد شد که چون در این جدول طرح ها اعتبار گلوبال دارند باید تخصیص این اعتبار را پیگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری کامل از این طرح به ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: البته با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مصالح قطعا به رقمی بیشتر از این اعتبار نیاز است.وی افزود: استاندار لرستان تاکید داشته اند که مطالعات مسیر ۲۶ کیلومتری به غیر از تونل این طرح ظرف مدت چهار ماه آینده انجام شود.

 

نظر شما