شناسهٔ خبر: 59346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخوان عبداللهیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آیندگان از اقدام آخوندی در تغییر ساختار نظام‌مهندسی به نیکی یاد خواهند کرد

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کیفیت انتخابات و اجرای آن بسیار بالا و برای اولین بار بود که همه گروه‌ها از نحوه اجرا و کیفیت و همچنین سلامت انتخابات به شکل مطلوبی رضایت داشتند.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی استان اظهار داشت: کیفیت انتخابات و اجرای آن بسیار بالا و برای اولین بار بود که همه گروه‌ها از نحوه اجرا و کیفیت و همچنین سلامت انتخابات به شکل مطلوبی رضایت داشتند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این بود که در شمارش آرای نمایندگان همه ائتلاف‌ها حضور داشتند و انتخابات ما به‌صورت نیمه الکترونیکی بود تا کمترین چالش را داشته باشیم. بعد از انتخابات هم آراء همه شرکت‌کنندگان ۵ روز برای اعتراض فرصت دارند تا بعد از بررسی نهایی هیئت نظارت طی یک هفته جواب نهایی اعلام شود. ۸۳ نفر در انتخابات شرکت کردند تا در نهایت ۱۵ نفر به هیات مدیره راه پیدا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به دیگر اقدامات مناسب در انتخابات این دوره نظام‌مهندسی در استان اظهار داشت: در انتخابات این دوره کار دیگری که در فضای انتخابات انجام شد در شهرستان‌ها بود. طبق نظام‌نامه انتخابات نظام‌مهندسی ۲ شهرستان حوزه انتخاباتی می‌توانند باشند اما در انتخابات این دوره به‌جز مشهد برای ۱۱ شهرستان دیگر هم صندوق پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: همین مسئله باعث تسهیل و تسریع در انتخابات شد تا بدون تأخیر شروع و حتی با توجه به استقبال خوبی که موردقبول بود سه ساعت آن را تمدید کنیم. خوشبختانه از جمیع جهات استقبال مناسب بود و امیدواریم نفرات برگزیده با تأکید بر اخلاق حرفه‌ای بتوانند به ارتقای دانش فنی مهندسان کمک کرده و در کمک به مردم در امر ساخت‌وساز ساختمان‌ها موفق باشند.

اخوان عبداللهیان در خصوص اقدامات آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بحث تغییر ساختار نظام‌مهندسی و اصرار و پافشاری ایشان جهت مبارزه با هرگونه فساد در این مورد، گفت: اقدامات دکتر آخوندی که طی چند سال اخیر شروع‌شده است اقداماتی است برای آینده نظام‌مهندسی است تا همه‌چیز در جای خودش باشد. این اقدامات به مسئولیت‌پذیری و ضمانت اجرای مهندسان در قالب طراحی و اجرا منتهی خواهد شد.

وی ادامه داد: این شروع کار است و قطعاً ایشان در بحث اصلاح قوانین ورود کرده تا با کامل کردن آن ساختار جدید به‌خوبی شکل بگیرد. مطمئن باشید آینده از این اقدام دکتر آخوندی در تغییر ساختار نظام‌مهندسی در آینده به‌خوبی و نیکی یاد خواهند کرد.

نظر شما