شناسهٔ خبر: 59356 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر در کنفرانس OSJD عنوان کرد :

گسترش حمل و نقل چندوجهی در دستورکار/ افزایش سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل ریلی در بنادر/ برنامه‌ریزی برای اتصال به شبکه ریلی آسیا

جلسه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های حمل و نقل ایران به کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای است به گونه‌ای که سال گذشته ۱۵۴ میلیون تن کالا از بنادر تجاری کشور جا‌به‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده در یازدهمین " کنفرانس بین المللی بار سازمان همکاری راه‌آهن‌ها (OSJD) افزود: سازمان بنادر ایران برای گسترش شبکه ریلی در بنادر شمال و جنوب ایران در حال برنامه‌ریزی و مذاکره با بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از روش‌های "حمل و نقل پاک" و همچنین از حیث کاهش قابل‌توجه ترافیک در بنادر  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور برخورداری از "بنادر سبز" بسیار مشتاق است تا شبکه ریلی را در بنادر  شمال و جنوب کشور گسترش دهد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، با اعلام اینکه در حال حاضر بنادر شهید رجایی ، خرمشهر و امام خمینی ( ره) و امیرآباد به شبکه ریلی متصل هستند، گفت : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک بنادر بوشهر و چابهار در جنوب و بنادر انزلی و آستارا در شمال ایران به شبکه سراسری راه آمن متصل خواهند شد.

وی "اتصال به شبکه ریلی آسیا " را از دیگر برنامه‌های توسعه ریلی بنادر ایران برشمرد و از همکاری‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با سازمان بنادر در این زمینه خبر داد.

معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان اش با حائز اهمیت خواندن حمل و نقل چند وجهی، گفت : یکی از دپارتمان‌های تشکیل شده در سازمان بنادر و دریانوردی در ایران " دپارتمان امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی " است که اداره حمل و نقل ریلی از بخش های مهم آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سهم ۱۵ درصدی حجم کلی حمل و نقل ریلی در بنادر ایران ، خاطر نشان کرد : در صددیم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تا ۵ سال آینده سهم ریلی در بنادر ایران را به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های حمل و نقل ایران به کشورهای منطقه و فرا‌منطقه‌ای قلمداد می شود، گفت: سال گذشته ۱۵۴ میلیون تن کالا از بنادر تجاری کشور جا به جا شد.

نظر شما