شناسهٔ خبر: 59400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی طرح ویژه اراضی ناژوان با مشاركت راه وشهرسازی و شهرداری

جلسه ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می شود، كه باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، عصر روز سه شنبه جلسه بررسی طرح ویژه اراضی ناژوان به مساحت تقریبی ۱۲۰۰هكتار با حضور حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان، فتح اله معین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و تنی چند از اعضای شورا و شهرداران و كارشناسان مناطق اصفهان در محل پارك جنگلی ناژوان برگزار شد.

در این نشست مشاور طرح، اراضی ناژوان را به ۳ پهنه اول، دوم و سوم تقسیم كرد كه پهنه اول از محل رودخانه تا باغات ، پهنه دوم شامل باغات خصوصی و پهنه سوم با فاصله از رودخانه  و در محل تلاقی با ساخت وسازهای اطراف را شامل می شود كه این طرح با هدف حفظ فضای سبز و كاركرد گردشگری طبیعت محور و كشاورزی و باغداری گردش محور ارائه شد.

در این نشست ناژوان به عنوان تنفس‌گاه شهر اصفهان با حفظ باغات و اراضی كشاورزی و تفریح‌های طبیعی ، طراحی مناسب محیطی ویژه و هدایت مطلوب توسعه شهری معرفی شد كه در ادامه قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان گفت: ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می‌شود، كه باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش كرد.

وی افزود: حساسیت‌های ویژه‌ای بر روی این منطقه وجود دارد به همین دلیل نیاز است مراقب این سرمایه شهر باشیم تا به دلیل بی توجهی یا عدم دقت در تصمیم گیری‌ها مورد خسارت قرار نگیردناژوان به عنوان تنفسگاه شهر اصفهان محسوب می شود و هرگز اجازه مسكونی شدن آن را نخواهیم داد.

حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان نیز كلیات این طرح را روشن دانست و در ادامه بیان داشت: در صورت ارائه و عملیاتی نمودن این طرح تنها دغدغه ما ضمانت و پشتوانه اجرایی آن است.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه سه جهت جغرافیایی شمال، جنوب و شرق اصفهان بدلیل خشكسالی و رشد كویر و وجود پادگانهای نظامی و دیگر كاربری ها قابلیت بررسی محلی به عنوان تنفسگاه را برای شهر اصفهان ندارد به جز غرب اصفهان كه شامل پارك جنگلی ناژوان می شود و ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است كه از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد و لازم است طبق طرح ارائه شده و تفاوت ضابطه‌ها در لایه‌های مختلف، آن‌ را پیگیری نمود. 

نظر شما