شناسهٔ خبر: 5942 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آرامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه در نوروز با همه ظرفیت خدمات‌رسانی کرد/ حوزه حمل و نقل با استانداردهای جهانی فاصله دارد

منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در ایام نوروز از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاد شد گفت: ناوگان حمل‌ونقل دریایی انصافا خوب فعالیت کرد.

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در ایام سفرهای نوروزی وظیفه خدمت رسانی به مسافران را داشتند گفت: برنامه ریزی بسیار خوبی در ایام انجام شد و در مجموع عملکرد تمام دستگاه‌ها مثبت ارزیابی می‌شود. البته کاستی‌هایی وجود داشت اما حضور پررنگ‌تر وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی دستگاه‌ها منجر به کاهش سوانح در سطح جاده‌ها شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و خمیر در مجلس به وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور اشاره کرد و افزود: در ایام سفرهای نوروزی از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در تمام بخش ها استفاد شد ضمن اینکه ناوگان حمل‌ونقل دریایی انصافا خوب فعالیت کرد.

آرامی با بیان اینکه البته حوزه حمل و نقل با استانداردهای جهانی فاصله دارد گفت: با توجه به این شرایط از تمام ظرفیت‌ها برای سفرهای نوروزی استفاده شد و مردم ایران این موضوع را به خوبی درک می‌کنند. ناوگان هوایی کشور نیازمند نوسازی است که بخشی از آن به تحریم‌ها علیه این صنعت برمی‌گردد. همچنین حوزه ریل باید با توجه به امنیت بیشتر نسبت به جاده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجلس از لایحه «طرح جامع حمل و نقل» با هدف ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: سرمایه گذاری در این بخش برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی دارد و باید در این راستا برنامه ریزی کرد. مجلس شورای اسلامی نیز در جهت تسهیل ورود بخش خصوصی به پروژه های عمرانی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و دولت باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند./

نظر شما