شناسهٔ خبر: 59460 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی باید استمرار یابد/ نباید کل دولت را در معرض خطر قرار داد/ آخوندی ۵ بار رای اعتماد گرفته و حتی یک کارت زرد دریافت نکرده

محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی مثبت است و باید استمرار یابد، گفت: معتقدم وزیر راه و شهرسازی می‌تواند با منطق استیضاح را پشت سر بگذارد.

محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تجلیل از اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی گفت: مبارزه با فساد مقطع و زمان ندارد. این که اینکار آغاز شده را باید به فال نیک گرفت و اینکه این وزارتخانه پیشقدم شده بسیار عالی است.

کولیوند به ضرورت اطلاع رسانی به مردم درباره این فرآیند تاکید کرد و افزود: اینکار باید استمرار داشته باشد و اطلاعات نیز به گوش مردم برسد. نمی‌شود با کارکنان و پیمانکاران فاسد مقابله کرد ولی اطلاعات این مقابله را به استحضار مردم نرساند و شفاف سازی نکرد.

وی به لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مبارزه با تعارض منافع اشاره کرد و ادامه داد: به نظر من اصلاح این قانون و جدا کردن ناظر و بازرس از یکدیگر اقدام مثبتی است. اما این امکان وجود داشت که این فرآیند به صورت پلکانی و با نظر خود سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود تا از تنش نیز جلوگیری می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تلاش برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: من نامه استیضاح را امضا نکردم، چراکه فکر می‌کنم اکنون باید با صبر جلو برویم و نباید همه دولت را یکپارچه در معرض خطر قرار دهیم. باید فضای جدید ایجاد کنیم.

کولیوند به موفقیت آخوندی در استیضاح‌های پیشین اشاره کرد و گفت: تا کنون چندین بار وزیر راه و شهرسازی استیضاح شده‌اند و هر بار ایشان منطقی جواب دادند و هنوز حتی کارت زرد نیز نگرفته‌اند.

وی افزود: این مساله نشان می‌دهد که اگر منطق پشت کار باشد، امکان موفقیت هست.

نظر شما