شناسهٔ خبر: 59463 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر، خبر داد؛

تشریح فعالیت های ٦ ماهه نخست سال جاری سازمان بنادر در بخش دریایی/ افزایس ظرفیت پایانه‌های مسافری

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی شش ماهه سال جاری میزان سرمایه‌گذاری و ظرفیت پایانه‌های مسافری افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس با اشاره به تحقق اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دریایی طی شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: از ۹۳ زیر برنامه تعریف شده در حوزه دریایی، افزایش ظرفیت پایانه‌های مسافری، ارتقای توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم افزاری و افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش دولتی از مهم‌ترین اهدافی است که محقق شده است.

وی درخصوص اقدمات این سازمان در بخش دریایی، افزود: هوشمندسازی فرآیند عملیات راهنمایی، تلاش برای دسترسی به سوخت کم سلفور، بازنگری در برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی کمتر از یک سال (غیر ترمیک)، تصویب سامانه ملی آمادگی مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی و شیمیایی، تهیه دستورالعمل آزادسازی خدمات دریایی و اجرای دستور العمل ارتقای افسران بازرسی ها از دیگر اقدامات سازمان بنادر در حوزه دریایی و دریانوردی در مدت مذکور به شمار می‌رود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: آمادگی جهت ممیزی امور دریانوردان در راستای ابقا در لیست سفید، بروز رسانی پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری جست و جوی نجات دریایی با کشورهای پاکستان و عمان و استقرار سامانه  SAT. AIS به منظور نظارت بر آبراه‌ها و سواحل تحت حاکمیت کشور از دیگر دستاوردهای مهم سازمان بنادر طی نیمسال نخست سال جاری است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی همچنین به چالش های موجود در بخش دریایی اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف دریایی از جمله حوزه های تجسس و نجات، هیدروگرافی، کمک ناوبری و لایروبی از جمله چالش‌های موجود در این بخش است که امیدواریم با حل آنها در جهت بهبود فعالیت‌های کشور در حوزه دریایی گام برداریم

نظر شما