شناسهٔ خبر: 59465 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی عنوان کرد:

چابهار مسیر کم‌هزینه برای انتقال کالا به کشورهای همسایه/ آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری در جهت افزایش بهره‌برداری از بندر چابهار

بازدید دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی گفت: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسایه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رسول اسلامی در سفر به بندر چابهار و بازدید از امکانات و زیر ساخت‌های این بندر، افزود: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های  CIS؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی برای همکاری و هماهنگی با سایر وزارتخانه های مربوطه  جهت بهره برداری از این بندر را دارد.

وی تصریح کرد : چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشورهای همسایه است چرا که این بندر ظرفیت لازم برای انتقال و جابجایی کالاها را پیدا کرده است و می‌بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پیرامونی پیوند داد.

مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه با تقدیر از روند توسعه، تجهیز و عملکردی بندر چابهار، افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاری نمودن پروژه های زیرساختی عظیم ایجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیر ساختهای بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء  تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.

نظر شما