شناسهٔ خبر: 59510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان مطرح کرد؛

مجهز شدن محورهای مواصلاتی استان همدان به چهارمین سامانه توزین در حال حرکت

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آغاز عملیات اجرایی سامانه هوشمند توزین در حال حرکت وسایل نقلیه حمل بار در محور ملایر همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده با تأکید بر اینکه نصب این سامانه در محورهای پرتردد و به ویژه محورهایی که تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آن زیاد است، انجام می شود، گفت: این سامانه‌ها علاوه بر توزین وسایل نقلیه عبوری و ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محل سامانه با برداشت پلاک خودرو، قابلیت ثبت تخلفاتی نظیر عدم سرعت بارنامه با سایر خودروها را نیز دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت «WIM» توزین و کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست، افزود: کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی از جمله مزایای آن است.

پناهنده ادامه داد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده که مانیتورینگ اطلاعات آن در پاسگاه پلیس مربوطه است، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان حفاظت و نگهداری از آسفالت راه‌ها را از دیگر شاخصه‌های این سامانه عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون سامانه‌های توزین در حال حرکت «WIM» در دو محور استان فعال است، یادآور شد: این سامانه در محور تهران همدان نیز در حال تکمیل تجهیزات است.

پناهنده اضافه کرد: با نصب این سامانه هوشمند در محور ملایر همدان، شمار سامانه توزین در حال حرکت «WIM» در استان به ۴دستگاه می‌رسد.

نظر شما