شناسهٔ خبر: 59519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

اقدامات آخوندی به خشکاندن ریشه فساد در نظام مهندسی منجر می‌شود/ نفع‌برندگان از سیستم قبلی منافع‌شان به خطر افتاده/ شاهد ریشه‌کن شدن فساد و مبارزه بنیادی با این موضوع هستیم

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به کیفیت مطلوب انتخابات نظام مهندسی در این استان گفت: در بحث مخالفت و سنگ‌اندازی در مسیر ابلاغ‌های وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی این اقدام‌ها از سوی کسانی است که منافع‌شان از سیستم قبلی تامین می‌شد و حالا به خطر افتاده است.

عبدالله بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص کیفیت انتخابات نظام مهندسی استان و شرایط برگزاری آن اظهار داشت: هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان مازندران همان‌طور که در خبرها ذکر شد در ۱۸ حوزه انتخابی در شهرستان‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: هرچند که هنوز اعتراضی به دستمان نرسیده است و همه از کیفیت برگزاری راضی بودند اما در این انتخابات ۱۵ نفر عضو و ۷ نفر عضو علی البدل بعد از بررسی‌های نهایی در زمان مقرر به شکایات در ۷ رشته معرفی خواهند شد. ۲۵ هزار عضو نظام مهندسی استان مازندران هستند که بالغ بر ۷ هزار نفر شرکت داشتند که در نهایت شاهد مشارکت ۲۰.۱ درصدی بودیم. هرچند که اگر روز انتخابات بارندگی و سیلابی شدن خیابان‌ها به وجود نمی‌آمد بدون شک سطح مشارکت بسیار بالاتر و حتی به ۵۰ درصد می‌رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در پاسخ به این سوال که شرایط سازمان نظام مهندسی در این دوره بعد از اقدامات اخیر وزیر راه و شهرسازی در این حوزه به خصوص در بحث مبارزه با فساد، چطور پیش خواهد رفت، گفت: کاری که دکتر آخوندی در قالب صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در این حوزه انجام داد یک کار اصولی و پایه‌ای بود و قطعا آیندگان و استفاده کنندگان از خدمات آن به این موضوع اذعان خواهند داشت.

وی ادامه داد: با این تصمیم و اقدام وزیر راه و شهرسازی در مقابله با منافع نامتعارف شاهد ریشه‌کن کردن فساد و یک مبارزه بنیادی با این موضوع هستیم که ریشه گسترانیده و اثر آن قابل لمس خواهد بود. قطعا کسانی که منصفانه به این اقدامات نگاه می‌کنند متفق‌القول اذعان خواهند داشت که این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها یک بستر قانونی را به وجود آورد که با کمرنگ شدن بحث تخلفات در این حوزه شاهد نفع گیرندگان خدمات و اعضای نظام مهندسی در فضایی شفاف و قانونی خواهیم بود.

بهادری در زمینه این‌که با تمام این اقدامات که مثبت ارزیابی شده است عده‌ای به دنبال سنگ اندازی و به مجلس کشاندن وزیر جهت استیضاح هستند، گفت: این سنگ‌اندازی‌ها از سوی بسیاری از کسانی است که منافع‌شان از سیستم قبلی تامین می‌شد و حالا با دستورالعمل‌های دکتر آخوندی به خطر افتاده است. متاسفانه نمایندگان محترم از ما توضیح نمی‌خواهند و همین افراد که منافع‌شان به خطر افتاده با مراجعه به نمایندگان این موضوع را بزرگ جلوه می دهند در صورتی که به هیچ عنوان نظر قاطبه مهندسان نیست.

نظر شما