شناسهٔ خبر: 59531 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی 

تمام راه های فرعی و اصلی استان های سیل زده باز است/ برآوردهای اولیه از خسارت ۸۰۰ میلیارد ریالی به راه های گیلان و مازندران

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیل روز گذشته به شبکه راهی دو استان گیلان و مازندران حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است،‌ گفت: ۵۱ محور روستایی استان گیلان مسدود است اما تمام راه های اصلی و فرعی در سراسر کشور برای تردد خودروها باز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا درباره میزان خسارت های وارد شده به محورهای مواصلاتی پس از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت : سیلاب در چهار استان گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان و خراسان شمالی به وقوع پیوست  که شدت جاری شدن سیل در دو استان گیلان و مازندران بیشتر بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برآوردهای تقریبی از میزان خسارت وارد شده به شبکه راهی استان گیلان پس از وقوع سیل چیزی حدود ۶۳۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه در حال حاضر تمام راه‌های اصلی در استان گیلان باز است به ایلنا گفت: خسارت وارد شده به برخی از ابنیه‌ها باعث شده که ۵۱  محور روستائی مسدود شود.

حسن‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر همکاران راهداری در استان گیلان درحال بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده هستند که ۱۸ محور تا کنون بازگشایی گردید و برای بقیه محورهای مسدودی نیز محور جایگزین برای تردد در نظر گرفته شده است.

وی درباره وضعیت راه‌های استان مازندران پس از وقوع سیل اظهار داشت: تقریبا ۱۰ شهرستان در این استان درگیر سیل بودند و براوردهای اولیه میزان خسارات به ابنیه محورهای مواصلاتی استان بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این میزان خسارت تنها مربوط به خسارت وارد شده به ابنیه فنی است و خسارت وارد شده به زیر سازی و آسفالت مسیر هنوز برآورد نشده است و در روزهای اینده میزان خسارت کلی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان مازنداران ۱۹ ابینه فنی دچار آسیب شده‌اند،‌ گفت: در استان مازندران تمام راه‌ها باز است و تنها به دلیل آسیب دیدگی پل کمربندی نوشهر امکان تردد ماشین‌های سنگین در کمربندی مذکور وجود ندارد اما خودروها از مسیر جایگزین در حال تردد است.

حسن نیا با بیان اینکه عملیات راهداری از همان ساعت‌های ابتدای وقوع سیلاب شروع شد و در حین وقوع سیلاب هم نسبت به جایگزین کردن محورها اقدام کردیم،‌ ادامه داد: در بخش تجهیزات با مشکلی مواجه نبودیم.

وی درباره مسیرهایی که پس از بارش باران  دچار ریزش کوه شدند،  گفت: این مسیرها در همان ساعت‌های اولیه که ریزش کوه رخ داد بازگشایی شدند و در حال حاضر تمام راه‌های استان البرز هم باز است.

حسن نیا در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند دستگاه پل در استان های گیلان و مازندران تخریب شدند،  گفت: در استان مازندران ۲ دستگاه پل و در استان گیلان ۶ دستگاه پل تخریب جدی داشتند.

وی افزود: سیلاب در بخش‌هایی از استان‌های  گلستان و خراسان شمالی نیز به وقوع پیوست که با حضور راهداران استان محورهای مواصلاتی با مشکلی مواجه نشد.

نظر شما