شناسهٔ خبر: 59606 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

واكنش به دروغ‌پراکنی و انتشار اخبار كذب در یک خبرگزاری ضد دولت/ انتقاد نسبت به توهمات ذهن بیمارگونه عوامل یک رسانه

ساختمان وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در ادامه روند انتشار اخبار دروغ در جهت تشویش افکار عمومی و همچنین به دنبال انتشار گزارشی سراسر کذب با عنوان "رستوران، ایستگاه آخر آخوندی" در خبرگزاری تسنیم با ارسال جوابیه‌ای، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی در توضیح یکی از گزارش‌های خبرگزاری تسنیم  حضور وزير راه و شهرسازي در رستوران و دعوت از معاونانش را تکذیب کرد.

متن توضیحات وزارت راه و شهرسازی به این شرح است:

جناب آقای مجید قلی زاده

مدیر مسئول محترم خبرگزاری تسنیم

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی در خبرگزاری تسنیم با عنوان "رستوران، ایستگاه آخر آخوندی" در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ بنابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها جوابیه زیر ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور مقتضی برای انتشار جوابیه در گروه و بخشی كه خبر اولیه درج شده، را صادر فرمایید.

یادآوری می‌شود در تبصره ۴ ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها تصریح شده است كه «اقدامات موضوع این ماده و تبصره های آن نافی اختیارات شاكی در جهت شكایت به مراجع قضایی نمی باشد». همچنین بر اساس تبصره ٧  بند "ب" ماده ٩   قانون مطبوعات و خبرگزاری ها، "مسئولیت مقالات و مطالبی که در نشریه منتشر می‌شود به عهده مدیر مسؤول است ولی این مسئولیت نافی مسئولیت نویسنده و سایر ‌اشخاصی که در ارتکاب جرم دخالت داشته باشند نخواهد بود."

مطلبی در خبرگزاری تسنیم با عنوان "رستوران، ایستگاه آخر آخوندی" در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ كه سراسر كذب محض بوده و مصداق بارز نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌باشد.

وزیر را و شهرسازی همچون روزهای گذشته در دفتر كار خود  مشغول به كار است و اینكه امروز به رستورانی رفته و معاونان را به آنجا دعوت كرده است همچون دیگر توهمات خبرگزاری تسنیم، ناشی از ذهن تخیل گرایانه و بیمارگونه این رسانه است.

خبرگزاری تسنیم در راستای انتشار اكاذیب تاكنون چندین بار اقدام به انتشار مطالب سراسر كذب كرده است كه به نظر می رسد این روال را در برنامه كاری خود دارد كه لازم است مخاطبان و شهروندان گرامی به این موضوع توجه جدی داشته باشند./

نظر شما