شناسهٔ خبر: 5961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشريح خدمات راهداري نوروزي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان

استقبال راهداران گلستان مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان، خدمات راهداري نوروزي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان را تشريح كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان، مهندس منوچهري در جلسه ستاد تسهيلات سفر استان كه با حضوراستاندار و مديران دستگاه‌هاي ذي‌ربط در استانداري كرمان برگزار شد،گفت:  اين اداره كل با استقرار ۷۲ اكيپ وگشت راهداري در راهها  شامل ۴۰۰ نفر راهدار، ۲۵۰ دستگاه ماشين‌آلات سبك و نيمه سنگين و سنگين و همچنين با تجهيز ۳۲ راهدارخانه فعال به مسافران نوروزي و بهره‌برداران راه‌هاي ارتباطي حوزه استحفاظي  خدمات رساني كرده است.

 وي با بيان اين كه اين عمليات از ۲۵ اسفندماه سال ۹۳ آغاز شد و تا ۱۵ فروردين ماه امسال ادامه داشت، گفت: خدمات رساني راهداران به مسافران و بهره‌برداران راه‌هاي ارتباطي حوزه استحفاظي همواره در طول سال ادامه دارد.

منوچهري اظهار داشت: تجديد ۲۵۰ كيلومترخط كشي در راه‌ها، تعمير و اصلاح گاردريل‌هاي آسيب ديده به طول ۸۵۰ متر در تعطيلات نوروز، شستشوي ۲۵ هزار تابلو و علايم راهنمايي به دليل بارندگي‌هاي مستمر، نصب ۲۰۰ متر بنر ايمني، توزيع دو هزار جلد بروشور ايمني و هزار جلد كتاب فرشته جاده‌ها بخشي از عملكرد اكيپ‌هاي راهداري در طرح راهداري نوروزي است.

وي بااشاره به لكه‌گيري ۳۵ هزار متر مربع از راههاي استان گفت:پاكسازي سطح و طرفين راه ناشي از ريزش سنگ‌ريزه ها در اثر باران بر روي سطح راهها  به طول ۱۵۰ كيلومتر، پاكسازي و جمع‌آوري لاشه حيوانات و باقي مانده آثار تصادفات و پاكسازي حريم جاده ها و پاركينگ‌ها، تسطيع و بازگشايي راههاي آسيب ديده روستايي به طول ۵۰۰ كيلومتر، كمك به مسافران و تعمير جزئي حدود ۱۵۰ خودرو ،اسكان ۲هزار نفر از مسافران و هموطنان  در ادارات و راهدارخانه‌ها، نگهداري روشنايي راهها به طول ۹۰ كيلومتر و همچنين روشنايي چراغ‌هاي چشمك زن جاده اي در طول ايام نوروز از جمله  عملكرد اكيپ‌هاي راهداري در طرح راهداري نوروزي مي‌باشد.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي تصريح كرد: در اين ايام ۷۲ دستگاه گشت راهداري روزانه  در راههاي استان به منظور امدادرساني به مسافران مشغول گشت‌زني مستمر بودند.

منوچهري بااشاره به كاهش چشمگير تلفات جاده اي استان در ايام مذكور نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با هماهنگي و همكاري  تنگاتنگ با مجموعه پليس و ساير ادارات مرتبط شاهد كاهش حدود۳۰ درصدي تلفات جاده‌اي در استان بوديم و اميد است بتوانيم در سال جاري با تعامل وهمدلي بيشتر گامي مثبت در جهت تحقق اهداف راه و شهرسازي به لحاظ ارتقاء ايمني راهها با كمك و همكاري مردم و استفاده كنندگان از راهها برداريم.

لازم به ذكر است در پايان استاندار و معاون عمراني از خدمات ارزنده راهداري در ايام نوروز تشكر كردند.

نظر شما