شناسهٔ خبر: 59630 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تداوم بارش ها با احتمال وقوع سیل در استانهای شمالی/ افزایش دما در اکثر مناطق کشور

آب و هوا- هواشناسی امروز برای مناطقی از استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق نقشه‌های پیش‌یابی، امروز برای مناطقی از استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر نیز افزایش ابر، بارش پراکنده و رعدوبرق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای از احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه ها خبر داد و در این خصوص به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و  مسیل ها خودداری شود.

لازم به ذکر است که شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود و طی این سه روز آخر هفته دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

با این حال روند افزایش دما تا فردا در اکثر مناطق کشور تداوم خواهد داشت و در این میان بیرجند با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز بازهم با ثبت دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان لقب گرفت.

تهران هم امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشت و گاهی اوقات وزش باد هم در پایتخت شاهد بودیم. در این بین حداکثر دمای تهران به ۲۴ درجه بالای صفر رسید.

دما و هوای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.  

نظر شما