شناسهٔ خبر: 5966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محبت‌خواه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

کاهش ۴۰ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت آذربایجان‌غربی در نوروز ۹۴ / مهمترین برنامه‌های راهسازی استان در سال۹۴

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از کاهش ۴۰ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت آذربایجان غربی در نوروز ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

خلیل محبت خواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر انواع راه در استان آذربایجان غربی وجود دارد که از این میزان ۸ هزار و ۷۵ کلیومتر راه روستایی، ۴ هزار کیلومتر راه آسفالته و ۱۹۰۰ کیلومتر راه مرزی است گفت: قبل از آغاز سفرهای نوروزی اقدام ویژه‌ای صورت گرفت به طوری که ۱۲ نقطه از ۶۷ نقطه حادثه خیز استان که منجر به تلفات زیادی در سطح جاده‌ها می شد اصلاح شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از افزایش حدود ۳ درصدی مسافران نوروزی به مقصد شهرهای استان آذربایجان غربی خبر داد و ادامه داد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان روکش آسفالت شد؛ ضمن اینکه علائم راهداری برای تسهیل عبور و مرور در جاده‌های استان نصب شد که با این اقدامات در طرح نوروزی امسال حدفاصل ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نسبت به نوروز ۹۳ حدود سوانح منجر به فوت حدود ۴۰ درصد کاهش یافت.

محبت‌خواه درباره علت کاهش ۹ درصدی مسافرت‌های نوروزی از طریق مرزی گفت: یکی از دلایل آن نامساعدی هوا بود. همچنین جذب گردشگر در استان‌های مرزی نسبت به گذشته افزایش یافته و در این شرایط تمایل گردشگران به جاذبه‌های گردشگری داخل معطوف می شود.

وی درباره مهمترین برنامه‌های راهسازی استان آذربایجان غربی در سال جاری گفت: ارتقا ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ۴۰۰ کلیومتر راه اصلی یکی از اولویت‌های ما در سال ۹۴ خواهد بود به طوریکه آسفالته کردن ۲۰ کیلومتر از محور سلماس- خوی تا ۶ ماهه ابتدای امسال، آغاز تعریض ۲۰ کیلومتر از راه مرزی رازی- قطور خوی و تقاطع غیر همسطح آن، اتمام آسفالت بخشی از بزرگراه ارومیه -مهاباد-میاندوآب و اتمام روشنایی آزادراه ارومیه-تبریز بخشی از اولویت های این اداره کل در سال ۹۴ است. همچین در بخش راه های روستایی نیز پروژه هایی افتتاح می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت آزادراه مرند- تبریز- بازرگان افزود:ساخت این پروژه از دو سال گذشته در پنج قطعه توسط ۳ پیمانکار از سمت بازرگان آغاز شده که بخشی از آن در منطقه آزاد ماکو قرار دارد که توسط سازمان منطقه آزاد انجام می شود اما بخشی که در حوزه راه و شهرسازی است توسط سرمایه گذار ایرانی در حال انجام است./

نظر شما