شناسهٔ خبر: 59681 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در لندن برگزار می‌شود؛

جزئیات برگزاری اجلاس شورای سیاستگذاری سازمان بین‌المللی هیدروگرافی/ تداوم حضور ایران در شورا

جلسه اجلاس سه روزه شورای سیاستگذاری سازمان بین‌المللی هیدروگرافی از ۱۷ مهرماه، به میزبانی دفتر هیدروگرافی انگلیس کار خود را در لندن آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسات شورای سیاستگذاری سازمان بین‌المللی هیدروگرافی بصورت سالانه با حضور نمایندگان ۳۰ کشور عضو و اعضاء دبیرخانه سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، به منظور ارائه گزارش عملکرد و اقدامات سالانه کمیته‌های اصلی و فرعی، و کارگروه‌های این سازمان و تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های آتی تشکیل می‌شود.

در اجلاس اخیر که دومین جلسه شورا پس از تغییر ماهیت و ساختار این سازمان در سال ۲۰۱۷ میلادی است، هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که به واسطه عنوان نایب رییس کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی، یکی از اعضاء شورا محسوب می‌شود به ریاست هادی حق‌شناس؛ معاون امور دریایی، با همراهی  رستمی؛ رییس اداره ایمنی دریانوردی حضور داشته و دیدگاه‌های کشور را در ارتباط با موضوعات مطروحه در دستورکار تبیین خواهند کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خاطر نشان می‌شود بر اساس اساسنامه کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی از ابتدای سال ۲۰۱۹ جمهوری اسلامی ایران عهده دار مسئولیت ریاست این کمیسیون خواهد بود که بدین ترتیب حضور ایران در جمع ۳۰ کشور عضو شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ میلادی  تداوم خواهد یافت.

نظر شما