شناسهٔ خبر: 5969 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بیاتی مطرح کرد:

ایران‌گردی ریلی بستری مناسب برای آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ غنی ایرانیان

ورود گردشگران اروپایی به ایران مشاور فرهنگی مدیر عامل و دبیر ستاد تبلیغات اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ورود گروه سوم گردشگران خارجی با قطار مجارستانی به ایران٬ گفت: این اقدام برای نمایش فرهنگ غنی ایرانیان به جهانیان و تبادلات فرهنگی بسیار مناسب است.

محمدعلی بیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های شرکت راه‌آهن در سال ۹۴ گفت: می‌خواهیم در سال ۹۴ تحول فرهنگی در راه آهن ایجاد کنیم٬ البته این تحول به این معنا نیست که تاکنون در حوزه فرهنگی کاری نشده است ولی قصد داریم این تحول در راستای احسن الحال صورت بگیرد و موجب نشاط و افزایش بهره‌وری در میان کارمندان راه آهن شود.

مشاور فرهنگی مدیرعامل و دبیر ستاد تبلیغات اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در سال گذشته موافقت شرکت راه آهن برای ایجاد کانون قرآن اخذ شد که این کانون نیز کمک شایانی در رقم خوردن تحول فرهنگی می‌کند. امیدواریم کانون قرآن طرحی ماندگار برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی همچنین درباره ورود سومین گروه گردشگران خارجی در ۲۰ فروردین ماه با قطار مجارستانی گفت: این اقدام در تبادلات فرهنگی کشورها بسیار مناسب و بجایی است و ما باید فرهنگ غنی خودمان را به عرصه نمایش توریست‌های خارجی بگذاریم و از این رو چنین اقدام‌هایی مناسب ارزیابی می‌شود.

گردشگران خارجی روز بیستم فروردین با قطار مجارستانی در ۲ گروه مجزا وارد ایران خواهند شد که بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا، اروپا و آسیای شرقی هستند.

۷۲ نفر از این گردشگران تحت عنوان گروه اول در تاریخ بیستم فروردین ماه از مرز ریلی رازی وارد کشور شده و از شهرهای تبریز، زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران بازدید خواهند کرد و با هواپیما به مجارستان بازمی‌گردند.

گروه دوم شامل ۵۶ نفر همزمان با خروج گروه اول از طریق هوایی وارد تهران شده و پس از بازدید از شهرهای مشهد، یزد، اصفهان، شیراز، زنجان و تبریز نهایتاً ۳۱ فروردین ماه سال جاری از طریق مرز ریلی رازی با قطار عقاب طلایی مجارستان از ایران خارج خواهند شد./

نظر شما