شناسهٔ خبر: 59711 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان خبر داد؛

تخصیص ۷۵ میلیاردتومانی تنخواه دولت به بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق سیل‌زده گیلان و مازندران

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص ۷۵ میلیاردتومان تنخواه دولت به آن بنیاد برای بازسازی مناطق سیل‌زده گیلان و مازندران خبر داد و گفت: از محل تنخواه به افرادی که منازل مسکونی‌شان در سیل اخیر، آسیب دیده است ۵ میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری درباره مجموعه اقداماتی که آن بنیاد در مناطق سیل‌زده استان‌های گیلان و مازندران در دست انجام دارد، با اشاره به اینکه منتظر مصوبه دولت در این رابطه هستند، اعلام کرد: دولت تصمیماتی گرفته است و منتظر مصوبه دولت و ابلاغ برای آغاز به کار در مناطق سیل‌زده استان‌های گیلان و مازندران هستیم.

مهدیان ادامه داد: طبق آخرین اخبار، دولت تنخواهی به مبلغ ۷۰۰ میلیاردتومان برای بازسازی مناطق سیل زده استان های گیلان و مازندران تخصیص داده است که ۳۵ میلیاردتومان آن در مازندران و ۳۵ میلیاردتومان در گیلان هزینه خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: بر اساس روالی که همواره در بازسازی‌ها داشته‌ایم، تسهیلات بلاعوض داریم و با کارشناسی که انجام می‌دهیم برای هر خانه‌ای که آسیب دیده است ۵ میلیون تومان بلاعوض می‌دهیم تا وام هایی که توسط دولت مصوب و ابلاغ می‌شود تخصیص داده شود.

مهدیان تصریح کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه مستقر است و کار ارزیابی خسارت در حال انجام است. همچنین اقدامات تشکیل پرونده برای خسارت دیدگاه در حال انجام است که از این محلی که تنخواه دادند کار را شروع می‌کنیم.

نظر شما