شناسهٔ خبر: 59712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

کلنگ‌زنی ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله‌سوار در استان اردبیل / افزایش ۵۱ درصدی تردد کامیون در پایانه مرزی بیله سوار

كلنگ‌زني مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۳هزار دستگاه کامیون از این پایانه تردد کرده اند که امسال این میزان نسبت به سال قبل ۵۱درصد افزایش یافته است.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی در مراسم کلنگ زنی این ساختمان با بیان اینکه ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله سوار در زمینی به مساحت هزار و۵۰۰متر مربع وبا زیربنای ۱۱۲۸متر در دو طبقه احداث خواهد شد افزود:برای ساخت وتجهیز این ساختمان ۳میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که از این میزان ۱میلیارد تومان برای محوطه سازی و ۲میلیارد تومان دیگر نیز برای احداث ساختمان هزینه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:با زحمات شبانه روزی نیروهای پرتلاش راهداری این ساختمان تا سال اینده به بهره برداری می رسد.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان با اشاره به اینکه جابجایی وترانزیت کالا در پایانه مرزی بیله سوار عادی وروان است افزود:در شش ماهه امسال بیش از ۱۶۹هزار و۶۸۸تن کالا توسط ۷هزارو ۴۵۵دستگاه کامیون از این پایانه به کشورهای هدف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵درصد افزایش داشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از واردات بیش از ده هزارتن کالا در این مدت توسط ۵۰۱دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی بیله سوار به کشور خبردادو اظهار کرد:در ۶ماهه امسال بیش از ۲۲۸هزار و۶۶۶تن کالا توسط ۹هزارو۴۷۷دستگاه کامیون از این پایانه ترانزیت شده اند که در مقایسه باسال قبل ۲۱درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت شده ورودی وخروجی از این پایانه را گازوئیل ،بنزین،گندم،سیمان،فرش،آب معدنی وام دی اف برشمرد.

عضو شورای ترافیک استان با اشاره به امکانات مطلوب پایانه مرزی بیله سوار گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۳هزار دستگاه کامیون از این پایانه تردد کرده اند که امسال این میزان نسبت به سال قبل ۵۱درصد افزایش یافته است.

رحمتی سهم رانندگان اتوبوس را بیش از هزارو۳۰۰دستگاه و رانندگان سواری را نیز ۱۲هزاردستگاه عنوان کرد. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در شش ماهه نخست سال از تردد بیش از ۶۷۷هزار نفر مسافر ازطریق پایانه مرزی بیله سوار خبردادو بیان کرد:روزانه بطور متوسط ۳هزار و ۶۴۰نفر از این پایانه جابه جا می شوند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴درصد افزایش نشان میدهد.

در ادامه این مراسم فرمانده مرزبانی استان اردبیل نیز با تبریک هفته ناجا از زحمات اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قدردانی کرد وگفت:در جهت خدمات رسانی به مردم وبویژه اتباع خارجی مرزبانان، با بصیرت و آگاهی هرچه تمام شبانه روز درحال تلاش هستند.

سردار حسینی احداث ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیه سوار را از مصوبات مهم شورای امنیت کشور دانست وگفت:علاوه بر مرزبانی درجه یک استان خوزستان مرزبانی استان اردبیل نیز در شهرستان بیله سوار جزوه مرزهای درجه یک مرزی در کشوربشمار میاید.

وی از امنیت پایدار وکامل در مرزهای استان خبرداد وبر افزایش گیت های بازرسی درجهت خدمت به زائران اتباع خارجی اربعین حسینی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل و امام جمعه شهرستان بیله سوار نیز در سخنان جداگانه ای با قدردانی از تلاش های راهداران سختکوش ومرزبانان خستگی ناپذیر برتوسعه همه جانبه این شهرستان و خدمت بی منت به مردم ولایی بیله سواردر زمینه های مختلف تاکید کردند.

نظر شما