شناسهٔ خبر: 59719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان هرمزگان صورت گرفت:

برگزاری سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان حاجی آباد

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد: شهروندانی که منازل آنها در اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده قرار دارد از بسته‌های حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان،غلامحسین شیری در نشستی با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان حاجی آباد با تاکید بر اینکه بهترین راه برای رضایت خداوند متعال خدمت به مردم است گفت: حاجی آباد به عنوان یکی از شهرستان های پیشتاز در امر بازسازی بافت فرسوده به شمار می رود که در این راستا ۱۵ نقطه بافت ناکارآمد در این شهرستان شامل ۳۴ هکتار شناسایی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری، فرمانداری و به ویژه مردم در مدت زمان کوتاهی مشکلات پیش روی این برنامه مرتفع گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در اجرای طرح بافت فرسوده ۲۹ دستگاه مشغول فعالیت هستند که عمده مسئولیت بر دوش اداره کل راه شهرسازی است و تلاش داریم بر اساس مسئولیت و آنچه در توان ماست کارها را انجام دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با شهرداری حاجی آباد در راستای سرعت بخشیدن به عملیات بازسازی بافت فرسوده، چندین محله همزمان شروع به کار می شود و جهت نیاز شهرداری برای تملک منازل به میزان لازم زمین در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

شیری با اشاره به اینکه یکی از بسته های حمایتی شهرداری دادن پروانه به شهروندان مشمول طرح بافت فرسوده بدون دریافت هزینه است گفت: در ادامه مسیر ساخت و ساز  و ارائه بسته حمایتی با هماهنگی لازم تخفیف ۵۰ درصدی از نظام مهندسی داده می شود همچنین در بسته حمایتی بعدی نیز در شهر بندرعباس و دیگر شهرستان ها به تمامی افرادی که دارای سند آب و برق هستند سند مالکیت واگذار می شود.

وی افزود: بر اساس توافقات و دستورات دولت به افرادی که مشمول اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده می شوند وام با سود ۹ درصد بدون سپرده تعلق می گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در پایان عنوان کرد: امیدوارم بر اساس برنامه زمانبندی شده طرح های اجرایی این شهرستان تا دهه فجر به بهره برداری رسد، که اگر این کار انجام شود حاجی آباد از شهرستان های پیشرو در اجرای برنامه بازسازی بافت فرسوده خواهد بود./

نظر شما