شناسهٔ خبر: 59723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

افتتاح بزرگترین مجتمع تجاری برق و الکترونیک (زمرد) جنوب کشور

بافت تاریخی شیراز بزرگترین مجتمع تجاری برق و الکترونیک (زمرد) جنوب کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، بزرگترین مجتمع تجاری برق و الکترونیک (زمرد) جنوب کشور با حضور هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مجتمع تجاری برق و الکترونیک زمرد در بافت فرسوده قاآنی کهنه و محله سنگ سیاه (بافت تاریخی) و منطقه دروازه کازرون قرار گرفته است.

مساحت زمین این مجتمع اندکی بیش از چهار هزار متر مربع و مساحت زیربنای آن ۱۷.۵ هزار متر مربع است.

عملیات اجرایی این پروژه پنجم مهر ماه سال ۹۳ آغاز شد و هفته گذشته مراحل ساخت آن به پایان رسید.

علی گودرزی، معاون بازآفرینی شهری استان فارس با اشاره به افتتاح این پروژه اظهار کرد: کاربری اصلی پروژه زمرد تجاری و هدف از ساخت آن ساماندهی منطقه تجاري برق و الكترونيك در كلانشهر شيراز بوده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع زمرد ۲۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده، ادامه داد: سهم بهره برداری شرکت بازآفرینی شهری ایران از این پروژه ۲۸درصد و سهم بخش خصوصی ۷۲درصد است.

معاون بازآفرینی شهری استان فارس اظهار کرد: مجتمع تجاری برق و الکترونیک زمرد یکی از پروژه‌های مشارکتی دولت و بخش خصوصی است که تامین زمین آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و احداث آن به عهده بخش خصوصی بوده است.  

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای پروژه زمرد، احیا و بازآفرینی بافت تاریخی و ناکارآمد شهر شیراز بوده است، گفت: با توجه به اینکه موقعیت قرارگیری این پروژه در محور های اصلی مرکز تجاری برق و الکترونیک شهر شیراز است به همین دلیل این پروژه پروژه موفقی محسوب می شود.  

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مجتمع به صورت تخصصی فعالیت می کند امکان تسریع در روند رونق آن زیاد است. با رونق گرفتن این مجموعه عملا قسمتی از شهر که قبلا ناکارآمد و فرسوده بود به یک بافت جدید و بهسازی شده شهری، تبدیل می شود.

به گفته وی، با افتتاح این پروژه فعالیت‌های مربوط به حوزه برق و الکترونیک ساماندهی و همچنین معضل ترافیک این منطقه نیز برطرف می شود./

نظر شما