شناسهٔ خبر: 59762 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

تضمین منافع ملی کشور با توسعه بندر چابهار/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی

بازدید معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می‌کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار در جریان سفر دو روزه به بندر چابهار با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند، اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.

وی با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور اذعان داشت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است.

اله یار افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می گردد از این رو توجه به اشتغالزایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: با توصیه های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف گردیده است که در همین راستا مطالعات جامعی در ۱۲ شهر و ۱۵ بندر صورت گرفته است، بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.

بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان داشت: نگاه سازمان بنادر به بندر چابهار نگاه ملی است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سازمان بنادر اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیفات تعرفه ای و غیر تعرفه ای به منظور حمایت از صاحبان کالا و سرمایه گذاران و ایجاد ترافیک دریایی و کالایی در این بندر نموده است.

وی با تأکید بر تسریع در مباحث زیرساختی مربوط به ریل ورودی به بندر چابهار و ریل داخلی بندر شهید بهشتی پیش از جانمایی فرصت هایی که در بنادر همسایه وجود دارد؛ توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به ۷۷ میلیون تن از ضروریات دانست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات ۹۵ درصدی کشور افغانستان؛ ایجاد کریدور جاده ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فاز های طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه هاست.

نظر شما