شناسهٔ خبر: 59763 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

ابقای ایران در لیست اعضای مشورتی آیمسو/ حضور فعال ایران در آیمسو

آیسمو معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران در لیست اعضای مشورتی سازمان بین‌المللی ماهواره‌های دریایی( ایمسو) ابقاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت در بیست و پنجمین اجلاس مجمع سازمان بین المللی ماهواره های دریایی(ایمسو) یکی از موضوعات مهم تعیین اعضای کمیته مشورتی یا Advisory Committee تا زمان برگزاری مجمع آینده بود

کشورهای عضو کمیته مشورتی باید در اجلاس‌های آن شرکت و در اجلاس مجمع ایمسو حضور فعالانه داشته باشند. طبق اساسنامه و روش کار ایمسو، کشورهایعضو advisory committee از ۴ گروه منطقه‌ای در دنیا به ترتیب آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا-پاسیفیک انتخاب می‌شوند.

اعضای کمیته مشورتی سال ۲۰۱۸-۲۰۲۰  در منطقه آسیا –پاسیفیک باید از میان کشورهای منطقه انتخاب می‌شدند که با حضور فعالانه و موافقت و رای سایر کشورهای عضوکمیته مشورتی، ایران  به عنوان یکی از اعضای کمیته مشورتی ایمسو(Advisory Committee) مجددا ابقا شد

لازم به ذکر است۴۲  کشور در منطقه آسیا-پاسیفیک که خود بخش بزرگ و قابل توجهی از کشورهای جهان چون استرالیا و ژاپن است به عنوان  کشورهای کاندید بودند. بدینجهت ابقاء مجدد ایران از دستاورد های مهم این نشست بود.

در مجمع یاد شده هیات ایرانی در بحث ماهواره اینمارست و ارایه خدمات ارتباطات دریایی، در دو مرحله اقدام به قرائت بیانیه کرد و در آن لزوم تداوم خدمات ارتباطات ماهوارههای  در جهت تامین ایمنی و امنیت دریانوردی و ارایه خدمات به موقع به کشتی های مضطر را قویا خواستار شد.

با توجه به اجرایی شدن ارایه خدمات ماهواره ارتباطی ایریدیوم در سال ۲۰۲۰،   از دیگر دستور کارهای مهم این نشست  تهیه پیش نویس توافقنامه با ارایه کنندگان خدمات ماهوارهای بود به نحوی که سایر ارایه کنندگان خدمات ارتیاط ماهواره ای  در آینده بتوانند از این توافقنامه برای ایجاد قرارداد با ایمسو در آینده استفاده کنند.

بیست و پنجمین اجلاس مجمع ایمسو از تاریخ ۹ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ مطابق با ۱۷ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ در حال برگزاری است. اجلاس مجمع ایمسو هر دو سال یکبار با حضوراعضای این سازمان برگزار می شود.

دیدار معاون امور دریایی سازمان بنادر با سفیر و نماینده دائم ایران در لندن

در حاشیه حضور در بیست و پنجمین نشست مجمع ایمسو هادی حق شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و خانم ماندانا منصوریان؛ نماینده سازمان بنادر و دریانوردی ومعاون نماینده دائم ایران در آیمو (سازمان حهانی دریانوردی) با حمید بعیدی نژاد؛ سفیر و نماینده دائم ایران در لندن دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار گزارش سفر و بازدید کیتاک لیم؛ دبیرکل آیمو  از ایران  در اواسط شهریور ماه سالجاری  و  دیدار با محمد جواد ظریف؛ وزیر  امور خارجه ارایه شد.

در خصوص موضوعات و دستور کارهای مهم مجمع بیست و پنج ایمسو نیز توضیحات مبسوطی در خصوص الزام استمرارخدمات  ارتباطات ماهواره ای اینمارست ارایه شد

نظر شما