شناسهٔ خبر: 5983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امضاء قرارداد ساخت سیلوی غلات در بندر امیرآباد

ورود اولین محموله از مرز اینچه برون به بندر امیر آباد با سرمایه گذاری ۱۰۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات در بندر امیر آباد به امضاء رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد٬ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اعلام این خبر گفت : این سیلو ها در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۶۴ متر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد احداث می گردد و توانایی نگهداری سالانه ۴۵ هزار تن انواع غلات را داراست.

وی در ادامه با تاکید بر به اینکه عملیات احداث این سیلو طی ۱۲ ماه به پایان خواهد رسید از اشتغالزایی این پروژه به میزان ۳۰ نفر به صورت مستقیم خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اشاره به اینکه بندر امیر آباد به عنوان پایلوت غلات بنادر شمالی می باشد از احداث سیلوی غلات به عنوان یکی از اولویتهای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت : بندر امیر آباد در حال حاضر توانایی نگهداری سالانه ۱۲۰ هزار تن انواع غلات را داراست.

وی در ادامه از مازاد توليد غلات در كشورهاي CIS  و نياز مصرفي كشورهاي حاشيه خليج فارس به عنوان فرصتهای کلیدی جهت تبادل این کالا از بندر امیر آباد به عنوان حلقه ی اصلی کریدور شمال جنوب یاد کرد./

نظر شما