شناسهٔ خبر: 59852 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ادامه فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آینده در اکثر استان‌ها/ از چهارشنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور شدت می‌گیرد

آب و هوا با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز استان‌های واقع در غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور شامل استان‌های فارس، ارتفاعات تهران، شمال هرمزگان، شمال غرب و غرب سمنان، شرق کرمانشاه و ارتفاعات و قسمتهای مرکزی کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز استان‌های واقع در غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور شامل استان‌های فارس، ارتفاعات تهران، شمال هرمزگان، شمال غرب و غرب سمنان، شرق کرمانشاه و ارتفاعات و قسمتهای مرکزی کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق را شاهد بودیم. در این مدت شدت بارش‌ها در ارتفاعات و بخش‌های جنوبی استان کرمان بود.

فردا دوشنبه فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق یاد شده بخش‌هایی از جنوب غرب و شرق کشور را در بر می‌گیرد که در شمال و غرب هرمزگان، غرب فارس، ارتفاعات و قسمتهای مرکزی کرمان، شمال و شرق بوشهر و نیمه شمالی خراسان شمالی خواهد بود. از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .

همچنین در این روز برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی همراه با بارش باران پیش‌بینی می شود. طی همین مدت وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

برای سه‌شنبه در غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور شامل استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و همچنین در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است که از روز چهارشنبه تا پایان هفته بارش بر روی نیمه غربی کشور ادامه خواهد داشت.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور و آب و هوای آن‌ها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما