شناسهٔ خبر: 59881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اشتری اعلام کرد:

ترانزیت غیر نفتی در بنادر قشم ۱۷۰ برابر شد/ ثبت ۶.۴میلیون نفر سفر دریایی در بزرگترین جزیره خلیج فارس

بندر رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت غیر نفتی و ترابری ۶.۴میلیون نفر سفر طی نیمه نخست سالجاری در بنادر این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،علی اشتری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر جزیره قشم در شش ماهه اول سال ۹۷ اظهار داشت: طی این مدت ۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۴۳۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، سه میلیون و ۳۲ هزار تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۵۶ هزار تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیر نفتی ۵۰ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به صادرات۸۰ هزار و ۳۷۳تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته افزایش ۵۰درصدی داشته است.

اشتری خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال چهارهزار و ۹۴۰ تن کالای غیرنفتی ترانزیت شد که حجم اینگونه محموله‌ها در همسنجی با سال گذشته، بیش از ۱۷۶ برابر شده است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیر نفتی را بیش از دومیلیون و ۹۰۷ تن و حجم واردات را ۶۰هزار و ۸۷۷ تن اعلام کرد.

وی حجم محموله‌های ترانشیپی در بنادر جزیره قشم را نیز بالغ بر ۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی عنوان و اضافه کرد: همچنین طی این مدت، ۵۶هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ شد.

افزایش ۲۶درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

این مقام مسئول گفت: طی این مدت، چهار هزار و ۴۳۰ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را شاهد بودیم.

۶.۴میلیون نفر سفر دریایی طی شش ماه اخیر

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ترابری شش میلیون و ۴۰۹ هزار و ۷۱۶ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

نظر شما