شناسهٔ خبر: 59882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار مشهد در بازدید از شهر جدید بینالود مطرح کرد:

کاهش پانزده کیلومتری فاصله شهر جدید بینالود با مشهد با احداث قطعه اول آزادراه حرم تا حرم

بازدید فرماندار مشهد در بازدید از شهر جدید گفت: توسعه شهر جدید بینالود و ایجاد زمینه زندگی مطلوب برای شهروندان این شهر جدید بخشی از مشکلات کلان شهر مشهد را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی،احمد موهبتی افزود: یکی از مسئلی که به پیشرفت شهر جدید بینالود کمک میکند ، تسهیل دسترسی مردم به این شهر است که باید با برنامه ریزی صحیح سفری ارزان ، ایمن و سریع را برای شهروندان و متقاضیان به سکونت در این شهر فراهم آوریم.

وی تصریح کرد:در جلسه‌ای که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد زمینه کاهش فاصله زمانی شهر جدید بینالود به مشهد را از طریق اتوبان حرم تا حرم فراهم آورند که در این صورت در این مسیر ۱۵کیلومتر کاهش فاصله خواهیم داشت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: یکی از اقدامات بسیار مثبتی شرکت عمران شهر جدید بینالود که برای تسهیل دآمد و شد شهروندان این شهر در دست اقدام است ، مطالعه راه اندازی قطار حومه ای مشهد – بینالود است که با استفاده از راه آهن سراسری مشهد – تهران و ۵/۷کیلومتر ریل گذاری درون شهری ، با مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی در دست برنامه ریزی است. 

معاون استاندار خراسان رضوی بیان داشت: یکی دیگر از اولویت‌های شهر جدید بینالود،تامین منابع آبی پایدار و افزایش کیفی آب شرب این شهر است ،که در گفتگو با جناب آقای نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور ، مقرر شد اعتبار لازم جهت انتقال آب از سد طرق به شهر جدید بینالود که بالغ بر سیصد و هشتاد میلیارد ریال است را تأمین نمایند.

ایشان ادامه داد: مجموعه استان باید تلاش نمایند تا سرمایه‌گذاری در این شهر جدید در بخش صنعت و همچنین سایر کاربری‌های عمومی افزایش یابد و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان حسب تکلیف شان به این شهر جدید متناسب با پیشرفت آن خدمات ارائه نمایند.

فرماندار مشهد افزود: یکی دیگر از مسائل مهم بینالود توجه جدی به استفاده از ظرفیت ، تردد حجم بالای زائران بارگاه منور رضوی از حاشیه این شهر است که با برنامه ریزی صحیح می‌توان اشتغال‌زایی بسیار بالایی در این منطقه ایجاد کرد و سطح درآمد ساکنین آن را افزایش داد.

احمد موهبتی ضمن اشاره به اهمیت مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر جدید بینالود به عنوان یک اولویت اصلی گفت: پیگیر هستیم تا تحولات زیادی در بینالود ایجاد نماییم تا شاهد افزایش تمایل به سکونت در این شهر باشیم و معتقدیم آینده بسیار درخشانی در انتظار این شهر و شهروندان آن است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ، همچنین ضمن قدردانی از توجه ویژه فرماندار مشهد به مسائل و مشکلات بینالود گفت: با توجه به منابع مالی محدود دستگاه‌های خدمات رسان ، این شرکت آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با ادارات و نهادهای خدماتی برای استقرار و اجرای پروژه های خدماتی در این شهر اعلام می نماید.

حمید رضا یزدانی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ایران خودرو  و صنایع دیگر در راستای پیشرفت بینالود افزود: ایجاد کارگروه توسعه شهر جدید بینالود ، در استان و هم افزایی ارگان ها و دوایر دولتی در این شهر می تواند کمک شایانی به حل مشکلات آن نماید.

نظر شما