شناسهٔ خبر: 59891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی استان مطرح کرد:

بندر خرمشهر احیاگر موضوع گردشگری دریایی شد/ لزوم افزایش اطلاع‌رسانی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری

جلسه مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام اینکه بندر خرمشهر جزو اولین بندر در زمینه احیای موضوع گردشگری بوده است گفت: ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید به شکل بهتری در سطح شهرستان اطلاع‌رسانی عمومی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی در جلسه کمیته گردشگری این اداره کل با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مورد غفلت واقع شده در منطقه خوزستان به ویژه خرمشهر، بحث گردشگری است که در این خصوص تلاش‌های زیادی شد تا زمینه نهادینه شدن و توجه بیشتر به این صنعت در منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه اساسا پرداختن به حوزه گردشگری جزو وظایف ذاتی فعالیت بنادر نیست اما بواسطه لزوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، این اداره کل تلاش‌های جدی در زمینه‌های مختلف در سطح منطقه انجام داد که برخی از موارد به دلیل عدم حمایت در سطح شهرستان تاکنون به سرانجام نرسیده است اما همچنان به شکل جدی بدنبال تحقق برنامه‌های تدوین شده برای احیای این صنعت در شهرستان هستیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر در واقع احیاگر موضوع گردشگری دریایی است و در این خصوص آماده ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات به فعالان و علاقه‌مندان این حرفه پردرآمد است.

وی تصریح کرد: برای رونق گردشگری دریایی باید احیای سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های محلی و بومی، شناسایی توانمندی‌های گردشگری منطقه و جاذبه‌های بوم گردی در روستاهای زیبای اطراف شهرستان خرمشهر،راه اندازی تورهای تفریحی،برگزاری مسابقات ورزشی آبی و ... صورت گیرد.

محسنی در خصوص اهمیت توسعه گردشگری دریایی و نقش آن در رشد اقتصادی گفت: این صنعت نوظهور و پولساز می تواند باعث رفع مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر با بررسی دقیق و شناسایی توانمندی های گردشگری، راهکارهای مختلفی از جمله ایجاد8 پست اسکله تفریحی و گردشگری در رودخانه کارون را در دست اقدام دارد.

وی در ادامه به پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش ویژه دریانوردان عراقی در این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز در منطقه آزاد اروند می تواند منجر به افزایش تعاملات آموزشی و علمی میان دو کشور ایران و عراق شود.

وی در پایان خواستار راه‌اندازی نمایشگاه گردشگری برای معرفی ظرفیت‌های و توانمندی‌های این صنعت در سطح شهرستان خرمشهر با محوریت بندر خرمشهر شد.

نظر شما