شناسهٔ خبر: 59964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

احداث پروژه ارتباط مسیر خوزستان به مرکز کشور/لزوم چهارخطه شدن محور یاسوج-شیراز

عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از تازه‌ترین پروژه‌های حوزه راهسازی استان مانند ارتباط مسیر خوزستان به مرکز کشور و ارتباط از جنوب به مرکز و یاسوج به سمیرم و اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره تازه‌ترین پروژه‌های راهسازی استان گفت: پروژه‌های بزرگی در استان در حال اجرا است و یکی از این پروژه‌ها ارتباط مسیر خوزستان به مرکز کشور است که از پروژه‌های اثربخش به شمار می‌آید. این پروژه از نظر کاهش هزینه‌های سفر و کاهش هزینه های انتقال در سفر اهمیت دارد.

وی افزود: همچنین در سطح محورهای استان، محورهای باب و میدان به طرف گچساران و نهایتا تا حوزه خوزستان و مرز بهبهان، از پروژه‌های بزرگ دیگری هستند که در چند قطعه در حال انجامند و امیدواریم یک یا دو قطعه از آن‌ها را تا دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم.

نژادصفوی اضافه کرد: پروژه تاثیرگذار دیگری نیز که در رونق اقتصادی و ارتباطاتی استان موثر است، نیز در دست انجام است. این پروژه ارتباط از جنوب به مرکز و یاسوج به سمیرم و اصفهان است که در چند نقطه احداث می‌شود و امیدوارم با رایزنی‌هایی که در یکی دو هفته اخیر داشتیم بتوانیم اعتبارات بیشتری داشته باشیم و پروژه‌ها را سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسانیم. چون مدت زمانی طولانی است که از شروع برخی از این پروژه‌ها گذشته است و به دلایلی هم از جنبه مسایل حریم راه‌ها و هم به دلیل محدودیت اعتباری هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مدیرکل استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین توضیح داد: در مجموع در موضوع راه‌های ارتباطی در استان کارهای خوبی انجام شده است. یکی دیگر از پروژه‌های مهم محور یاسوج-شیراز است که باید چهار خطه شود و نیاز است که سرمایه‌گذرای بیشتری درباره آن صورت گیرد و راهکارهایی پیدا شود که از فرصت‌های قانونی مانند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بتوانیم پروژه‌ها را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم./

نظر شما