شناسهٔ خبر: 59999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضورمعاون حمل ونقل استان صورت گرفت:

تشکیل جلسه کارگروه ارتقای ایمنی شهرستانهای ساوه - زرندیه

محمد محسنی جلسه کارگروه ارتقای ایمنی شهرستان های ساوه، زرندیه و غرق آباد با حضورمعاون حمل ونقل و علیرضا اختری معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی و جانشین قرارگاه پلیس راه استان در شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی ، جلسه کارگروه ارتقای ایمنی شهرستان‌های ساوه، زرندیه و غرق آباد با حضورمعاون حمل ونقل و علیرضا اختری معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جانشین قرارگاه پلیس راه استان در شهرستان ساوه برگزار شد.

معاون حمل ونقل ضمن تقدیر و تشکر از حضور جمع حاضر، هدف از تشکیل این کارگروه را ارتقای ایمنی محورهای برون شهری روستایی عنوان کرد و گزارشی از جایگاه محورهای ارتباطی شهرستان های ساوه و زرندیه و شاخص های ترافیکی و بررسی روند تلفات ناشی از تصادفات در محورهای حوزه استحفاظی در سالهای اخیر ارائه کردند.

محمد محسنی با اشاره به اینکه ۳۶درصد تلفات محورهای برون شهری و روستایی استان مرکزی ناشی از تصادفات در شهرستان‌های ساوه و زرندیه می باشد که تصادفات فوتی محورهای ساوه و زرندیه در مقایسه با کل محورهای استان، سهم واژگونی کمتر و سهم برخورد وسیله با وسیله بیشتر می باشد گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین به عنوان طرف درگیر (دوم) در ساوه و زرندیه ۳۷ درصد است که بیشتر از میانگین استان (۲۷ درصد) می‌باشد.

وی تصریح کرد: مقایسه شاخص‌های ترافیکی محورهای ساوه و زرندیه نشان می دهد که درصد تردد وسایل نقلیه سنگین ، سرعت متوسط و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز بالاتر از میانگین کل محورهای استان می‌باشد.

در ادامه جناب سرهنگ امیدی (جانشین فرماندهی انتظامی پلیس راه استان) ضمن تشکر از اقدامات و زحمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کردند که در ۶ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته در ۱۰محور تلفات راه‌های برون شهری و روستایی افزایش داشته است که بایستی برای ارتقای ایمنی این محورها ،برنامه ریزی لازم صورت گیرد و در ادامه به نواقص راه از جمله شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در محور قدیم ساوه – همدان و ایمن سازی تقاطع غازم آباد و پیگیری احداث تقاطع غیر همسطح آوه محور ساوه – سلفچگان اشاره کردند. همچنین نصب گاردریل در ابتدای محور قدیم ساوه – تهران و ایمن سازی سه راهی اخترآباد و نصب چراغ های پلیسی در آزادراه ساوه – تهران تاکید کردند.

اختری معاون راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی، اظهار کرد: شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محورهای استان با ماشین آلات موجود در راهداری شروع شده و برنامه ریزی لازم برای ارتقای ایمنی محورها صورت گرفته است و تصمیمات لازم جهت کاهش تلفات و ارتقای ایمنی تردد در محورهای ساوه و زرندیه اتخاذ شده است.

جلسه با حضور معاون راهداری و معاون حمل و نقل، جانشین قرارگاه پلیس راه استان، رئیس اداره ایمنی و ترافیک، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌های ساوه، زرندیه و غرق آباد و رئیس راهداری آزادراه ساوه – تهران، ، رئیس پلیس راه آزادراه ساوه – تهران، رئیس پلیس راه آزادراه ساوه – همدان و رئیس پلیس راه ساوه – همدان و رئیس راههای روستایی پلیس راه استان برگزار شد.

نظر شما