شناسهٔ خبر: 60008 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران همراه با کاهش دما در اکثر نقاط کشور طی سه روز آینده / احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه تا پایان هفته

آب و هوا- هواشناسی امروز و به خصوص در ساعات بعدازظهر، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر امروز، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور برای بخش‌هایی از استان‌های لرستان، اصفهان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، شمال بوشهر، غرب کرمان، شمال تهران و البرز، شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده بودیم.

پنجشنبه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، فارس، بوشهر، شمال خوزستان، کرمان، جنوب یزد و شمال هرمزگان، شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق موقت خواهیم بود.

برای جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده، برای مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و جنوب خوزستان نیز ابرناکی، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس طبقه اعلام و اطلاعیه امروز سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده با توجه به رشد ابر، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد موقتی شدید شاهد احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها به خصوص در بعدازظهار و اوایل شب خواهیم بود. از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

تهران امروز آسمانی ابری همراه با وزش باد و در بعضی مواقع شاهد بارش باران بود که بیشنه دمای آن امروز به ۲۱ درجه بالای صفر رسید که پیش بینی می شود فردا کمینه دما در ایستگاه مهرآباد در ابتدای صبح ۲ درجه بالای صفر باشد.

گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای ۳۸ درجه و بعد از آن بوشهر با دمای ۳۵ درجه بالای صفر بود. خنک‌ترین مرکز استان هم فردا صبح شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است و بعد از آن بجنورد و بیرجند با دمای ۲ درجه بالای صفر دیگر مراکز خنک کشور در ابتدای روز پنجشنبه خواهند بود.

دما و همچنین آب و هوای مراکز کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما