شناسهٔ خبر: 6003 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

پرترددترين استان‌ها و پايانه‌های مرزی در سفرهای نوروزی/ آمار جابجايی مسافر با ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای

نوروز- مسافران اتوبوس ​بالغ بر ۸ ميليون و ۳۵۰ هزار نفر مسافر از ۲۵ اسفند ماه ۹۳ تا ۱۵ فروردين ماه سال جاري به وسيله ناوگان عمومي حمل و نقل جاده‌اي با صدور صورت وضعيت در سراسر كشور جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اين تعداد مسافر طي ۶۸۸ هزار و ۶۱۱ سفر به وسيله ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي جابه‌جا شدند كه از مجموع مسافران جابه‌جا شده تعداد ۴ ميليون و ۸۸۹ هزار و ۱۴۰ نفر معادل ۵۸ درصد با اتوبوس، تعداد يك ميليون و ۹۸۰ هزار و ۵۷۹ نفر معادل ۲۴ درصد با ميني‌بوس و ميدل‌باس و تعداد يك ميليون و ۴۸۰ هزار و ۸۹۰ نفر معادل ۱۸ درصد با سواري كرايه جابه‌جا شدند.

براساس اين گزارش در بخش حمل و نقل بين‌المللي نيز در مدت ياد شده در مجموع ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر از ۲۳ پايانه‌ مرزي زميني تردد کرده‌اند كه از اين تعداد ۴۸۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل ۶۴ درصد ايراني و ۲۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر معادل ۳۶ درصد اتباع خارجي بوده‌اند.

اين گزارش حاكي است پرترددترين پايانه‌هاي مرزي در ايام سفرهاي نوروزي به ترتيب مرز مهران، بازرگان، باشماق، تمرچين و بيله‌سوار بوده است و همچنين پرترددترين استان‌هاي كشور براساس نرخ تردد به ترتيب استان‌هاي البرز، تهران، مازندران، گيلان و قزوين بوده است.

در طي اجراي طرح نوروزي يك ميليون فرم نظرسنجي در بين مسافران ناوگان حمل و نقل عمومي توزيع و جمع‌آوري شد تا ضمن احترام به نقطه‌نظرات هموطنان در جهت انجام درخواست‌هاي آنان از طريق شركت‌هاي حمل و نقل مسافري در آينده اقدام شايسته صورت گيرد./

نظر شما