شناسهٔ خبر: 60031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره کل راه آهن شرق صورت گرفت:

برگزاری سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی

جلسه مدیرکل راه آهن شرق در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این اداره کل امسال به درآمد مناسبی رسیده و موقعیت برتر در کسب درآمد راه اهن را دارد و در مسیر توسعه همه جانبه در راستای جذب بار داخلی و ترانزیت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان جنوبی به میزبانی اداره کل راه آهن شرق و با حضور مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

مدیرکل راه آهن شرق در این مراسم گفت: پروژه بهسازی بلاک منتظر قائم - تل حمید به اتمام رسید پروژه‌ای که هیچکس گمان نمی برد قابل اجرا باشد.

وی افزود: سرعت مجاز این بلاک قبل از بهسازی ۱۵ کیلومتر در ساعت بود که روزگذشته بعد از بهسازی با سرعت ۷۰کیلومتر در ساعت تست شد و درصدد هستیم تا سرعت مجاز این بلاک را نیز را به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسانیم.

حسن ماسوری گفت: راه آهن شرق بزرگترین شبکه ریلی کشور است که در سه استان خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی قرار دارد و به چشمه‌های بار خوبی نیز متصل است.

مدیرکل راه آهن شرق ادامه داد: این اداره کل علی رغم قدمت کم، اکنون رتبه سوم بارگیری راه آهن کشور را دارد و افق ما کسب مقام برتر در جذب بار است و احداث خط دوم نیز از اهداف جدی ماست.

وی گفت: امسال علی رغم اینکه دو چشمه بار از ما جدا شد ولی بازهم در شش ماهه امسال ۱۲درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حمل بار داشته ایم.

ماسوری اظهار داشت: راه آهن شرق  بهترین کریدور مسیرترانزیتی کشور است که امیدوارم امسال نسبت به  سال گذشته بتوانیم بیشترین بار ترانزیتی را حمل کنیم.
وی با بیان اینکه این اداره کل توانسته است عنوان نخست بهره وری کشوری را کسب کرده و در بین سه اداره کل برتر مناطق راه آهن در حوزه ایمنی نیز قرار بگیرد.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: پروژه کنترل اتوماتیک قطارها (ATC) را در حوزه راه آهن شرق با ۲۸ میلیارد تومان در مدت شش ماه انجام گرفت .

وی گفت: پروژه های در حال اجرای این اداره کل مبلغ ۹۷ میلیارد ریال و طرح های توسعه ای، افزایش ظرفیت و ایمن سازی نیز ۹۱۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: درحوزه زیرساخت نیز اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به همت بخش خصوصی  ۷۰ لکوموتیو چینی را برای تعمیرات اساسی به طبس می آوریم.
ماسوری افزود: سوله کایرو با اعتبار دومیلیارد تومان ساخته شد، ساختمان سردرب اداره کل و بلوار منتهی به اداره کل بهسازی شد، کل ایستگاه های طول محور بازسازی شد.

وی ادامه داد: اتصال راه آهن ایران به افغانستان نیز در حال اتمام است که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی موانع و مشکلات مربوطه و اقدام در راستای برطرف کردن آنها و انعکاس مواردی که در استان قابل حل نیست به وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و گفت: با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ادارات پروژه‌های خود را اعلام کنند تا در برنامه ها قرار گیرد.

جعفری گفت: پروژه راه آهن بیرجند به ایستگاه یونسی پیمانکار، مشخص شده و مجوز آن صادر شده است و حد فاصل زاهدان به بیرجند نیز توسط فاینانس خارجی در حال پیگیری است که نتایج خوبی حاصل شده است.

وی افزود: طرح جامع مراکز لجستیک نیز مصوب شده که متاسفانه در این استان در نظر گرفته نشده است که بیشتر مراکزی که راه آهن داشته و حمل و نقل ترکیبی دارد درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از ابلاغ طرح جامع حمل و نقل خبر داد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی نیز گفت: تقویت هرچه بیشتر این ادارات کل باید مدنظر قرار گرفته و این امر توجه بیشتر مسئولان استان را می طلبد.

سلامی گفت: فرودگاه طبس یکی از فرودگاه های استراتژیک کشور است که راه‌های اصلی هوایی بین المللی که ترانزیت حمل و نقل هوایی را انجام می دهد از فرودگاه طبس عبور کرده و خدمات میگیرد و در مرکز استان رادار نداریم و تنها در طبس رادار وجود دارد.

وی افزود: فرودگاه طبس در مسیر ابریشم هوایی قرار دارد و ۱۵درصد پروازهای استان را به خود اختصاص داده است و از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.
سلامی گفت: طرح جامع فرودگاه طبس به عنوان یکی از فرودگاه های استراتژیک کشور کلید خورده است.

خندان مدیر کل هواشناسی استان خراسان جنوبی نیز گفت: بهسازی هواشناسی طبس را در دست اقدام داریم و هواشناسی عشق آباد نیز تکمیل شده است .

نظر شما