شناسهٔ خبر: 60038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

۷۰۰۰ صندلی ناوگان عمومی خراسان شمالی آماده جابه جایی زائران اربعین به مرز

بديعي‌مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با ظرفیت هفت هزار صندلی آماده جابه جایی زائران اربعین حسینی(ع) به مرز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با ظرفیت هفت هزار صندلی آماده جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) به مرز است.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت:این تعداد صندلی در ناوگان عمومی اعم از اتوبوس و مینی بوس آماده شده است.

وی با بیان اینکه امسال مرز خروجی زائران برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع) مهران تعیین شده است گفت: با هماهنگی های انجام شده، بیش از ۱۵۰ دستگاه انواع ناوگان اتوبوسی ومینی بوسی كه  شرایط انجام سفرهای مذكور را دارند برای جابه‌جایی زائران آماده شده‌اند.

بدیعی مقدم گفت: برای تامین ارتقای ایمنی زائران، شرکت‌های مسافربری مکلف شده‌اند تا نسبت به كنترل فنی ناوگان اقدام داشته باشند و نسبت به رفع نقص و ایرادهای فنی خودروها مبادرت ورزند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: از کاروان‌ها و زائران درخواست می‌شود از هم اکنون نسبت به عقد قرارداد و هماهنگی های لازم با شرکت های مسافر بری اقدام داشته و آن را به تاخیر نیندازند.

بر اساس این گزارش سال گذشته  بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی(ع) توسط ناوگان عمومی خراسان شمالی به مرزها جابه جا شدند و پیش بینی می‌شود امسال این رقم تا ۲۰درصد افزایش یابد.

نظر شما