شناسهٔ خبر: 60052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور علی خاوری صورت گرفت :

برگزاری جلسه توجیهی اعضای اعزامی راه و شهرسازی گیلان به کربلای معلی

جلسه صبح امروز جلسه توجیهی اعضای اعزامی راه و شهرسازی گیلان به کربلای معلی جهت شرکت در پیاده روی جهانی اربعین حسینی در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در این جلسه پس از قرائت قرآن و زیارت عاشورا علی خاوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه حیات شیعه ریشه در نهضت امام حسین(ع) دارد، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) به اسلام حیات دوباره دارد و این حیات دوباره در روزگار و زمانه ما با برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی دوچندان مطرح می شود.

وی با بیان اینکه اربعین فرصتی برای تعامل میان مسلمانان است، ابراز کرد: بسیاری تلاش کردند که روحیه ملی‌گرایی و بسیاری از جنبه‌های به قول خودشان ناسیونالیستی را در جریان پیاده روی اربعین مطرح کرده و از طریق این گذرگاه شکاف ایجاد کنند و یا تاثیر این حرکت عظیم را به حداقل برسانند، اما هرگز موفق نشدند و اتفاقا همبستگی میان دو ملت ایران و عراق و سایر مردم از کشورهای مختلف بیشتر و بیشتر شده است.

در ادامه احمد پورمقدم فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل راه و شهرسازی گیلان و مدیرکاروان پیاده روی اربعین حسینی این اداره کل نکاتی را پیرامون مسائل مرتبط با سفر ، برای حاضرین بیان نمودند.

وی اضافه کرد: همسفران از آوردن هرگونه لوازم غیر ضروری و قیمتی خودداری نمایند و به همراه داشتن داروهای ضروری هنگام سفر نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است نام کاروان کارکنان و بسیجیان اداره کل راه و شهرسازی استان جهت سفر به کربلای معلی و شرکت در پیاده روی جهانی اربعین حسینی ، کاروان عاشقان ولایت و شهدای مدافع حرم خواهد بود که برای چهارمین سال متوالی اعزام خواهند شد. 

نظر شما