شناسهٔ خبر: 60077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتها موضوع ماده۱۲بررسی شد:

رسیدگی به تخلفات ۳۵ شرکت کالا و مسافر در استان خراسان جنوبی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از رسیدگی به تخلفات ۳۵ شرکت کالا و مسافر در کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتها موضوع ماده۱۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی،جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به تخلفات ۳۵ شرکت کالا و مسافر در قالب کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتها موضوع ماده ۱۲قانون رسیدگی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل جلسات این کمیسیون  برخورد با تخلفات شرکت‌ها و حفظ حقوق رانندگان و مسافران است.

وی، از جمله تخلفات عمده شرکت‌های کالا و مسافر را عدم رعایت ضوابط مدیر فنی شرکت، عدم پرداخت کرایه حمل و یا عدم درج نرخ واقعی حمل کالا و عدم رعایت ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت عنوان نمود.

شهامت، افزود: در سال گذشته به تخلفات ۳۷شرکت کالا و مسافر رسیدگی شده و تصمیمات مأخوذه در کمیسیون مذکور برای شرکت های متخلف حسب مورد تذکر کتبی یا جریمه نقدی است.

وی همچنین رسیدگی به شکایات رانندگان از شرکتها حمل و نقل کالا یا صاحبان کالا را از جمله موارد مهم دانست و اعلام نمود طی ۳ماه گذشته تعداد ۸۴ شکایت از طریق سامانه ۱۴۱وصول شد که تاکنون تعداد ۷۸مورد رسیدگی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، خاطرنشان کرد: شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران گرامی می‌باشد همچنین همشهریان عزیز میتوانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی ارتباط برقرار نمایند.

نظر شما