شناسهٔ خبر: 60114 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ لزوم انجام تمهیدات مناسب بابت زائران عتبات عالیات درخصوص صاعقه و تگرگ

آب و هوا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق، در دامنه‌های زاگرس در غرب و سپس در دامنه‌های جنوبی البرز غربی طی سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق، در دامنه‌های زاگرس در غرب و سپس در دامنه‌های جنوبی البرز غربی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه با تقویت این سامانه در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور، فعالیت آن به بخش‌هایی از جنوب غرب، شمال غرب و مرکز کشور نیز گسترش می‌یابد و در بعدازظهر دوشنبه از فعالیت آن کاسته می‌شود.

شدت بارش، امروز شنبه در استان‌های کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و جنوب همدان بود و یکشنبه در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، جنوب همدان، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب زنجان، شمال خوزستان و دوشنبه در ایلام، شمال خوزستان، لرستان، غرب کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.

امروز در شرق فارس، غرب کرمان، شمال بوشهر و فردا یکشنبه در جنوب فارس، غرب هرمزگان، برخی نقاط کرمان و جنوب یزد ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی رعدودبرق پیش‌بینی شد.

در همین خصوص با توجه به شرایط جوی طی دو سه روز آینده در اکثر نقاط کشور طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور که امروز منتشر کرد به همه هموطنان عزیز توصیه می‌شود از عبور و توقف در حاشیه‌ مسیل‌ها و رودخانه‌ها جدا خودداری کنند. به همین خاطر همچنین لازم است در مناطق کوهپایه‌ای برای جلوگیری از خسارت ناشی از صاعقه و بارش تگرگ از تردد و توقف در فضای باز جلوگیری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

در ادامه به زائرات عتبات عالیات در مرزهای استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان هم توصیه می‌شود که در این زمینه پوشش مناسب را به همراه داشته باشند.

دما و شرایط جوی استان‌های مختلف کشور را طی سه روز آینده می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما