شناسهٔ خبر: 60161 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر از چهارشنبه / ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در پایان هفته

آب و هوا طی دو روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی، طی دو روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روز سه‌شنبه در جنوب کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

امروز بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، غرب لرستان، ایلام و شمال خوزستان شدت بیشتری داشت.

برای فردا طبق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری در جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام و سه‌شنبه در برخی مناطق خوزستان شدید خواهد بود که منجر به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود خواهد داشت.

از همین رو به دلیل اینکه از بعدازظهر امروز تا عصر روز دوشنبه به سبب شکل گیری ابرهای همرفتی بر روی شمال خلیج فارس در سواحل استان خوزستان و بوشهر که احتمال وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا وجود خواهد داشت طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آمده و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

طی دو روز اخیر با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی احتمال بارش تگرگ در مناطق ذکر شده در بالا هم دور از انتظار نیست و ازبعدازظهر امروز تا عصر روز دوشنبه به سبب شکل‌گیری ابرهای همرفتی بر روی شمال خلیج‌فارس در سواحل استان خوزستان وبوشهر احتمال ورزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعدوبرق و مواج شدن دریا وجود دارد.

شایان ذکر است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد گرم در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می شود که پیامد آن وزش باد شدید و افزایش دما به خصوص در غرب سواحل خزر و استان اردبیل خواهد بود.

سامانه دیگری از روز چهارشنبه شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به تدریج طی روزهای پنجشنبه و جمعه به غرب، جنوب غرب و نواحی مرکزی کشور کشیده خواهد شد و رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی داشت که از میزان ابرها در بعدازظهر کاسته شد و فردا هم شرایط جوی پایتخت به همین شکل خواهد بود و شب بارش باران دور از انتظار نیست. بیشینه دما امروز در مهرآباد ۲۲ درچه و کمینه دمای تهران فردا در همین ایستگاه ۱۴ درجه پیش بینی شده است.

طی گزارش‌های واصله از ایستگاه‌های هواشناسی کشور ، دیروز و امروز گرم‌ترین ایستگاه میناب با ثبت بیشینه دمای ۳۹ درجه بود و بعد از آن گرم‌ترین ایستگاه‌ها عسلویه و جاسک با ثبت دمای ۳۷ درجه بالای صفر بودند.

دما و وضعیت جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما