شناسهٔ خبر: 60162 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راهها:

بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به بهره‌برداری رسید/ تلاش برای تکمیل بخش باقیمانده علی رغم بدهی ۱۱۰۰ میلیاردی

محمد رضا کدخدا زاده معاون ساخت و توسعه راهها ازتکمیل عملیات راهسازی و بهره‌برداری از بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان خبر داد و گفت:‌ در راستای افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای ۸ کیلومتر دیگر از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به عنوان تنها کریدور غرب به شرق شمال کشور حدفاصل اسپاخو-چمن‌بید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده ضمن اعلام این خبر گفت:‌ محورهای مواصلاتی استان خراسان شمالی که بین دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد، سالانه مسیر عبور و مرور بیش از ۲۰میلیون نفر مسافر و زائر بارگاه ثامن‌الائمه علی ابن موسی الرضا (ع) است و به همین دلیل افزایش ایمنی در این مسیرها از اهمیت بالایی برخوردار است.  

وی طول محور بجنورد- جنگل گلستان را ۱۴۳ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: تاکنون‌۷۰کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده که ۱۵ کیلومتر در دولت دهم و ۵۵ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و زیر  عبور قرار گرفته است که امروز شاهد بهره‌برداری ۸  کیلومتر دیگر این محور حدفاصل اسپاخو تا چمن‌بید هستیم.

خادمی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسیرهای طرفین ۸ کیلومتر موصوف در گذشته به بزرگراه تبدیل شده بود، تکمیل و بهره‌برداری این قسمت ضمن افزایش قابل توجه طول پیوسته بزرگراه موجب رفع یکی از گلوگاه‌های حادثه ساز محور شد.

معاون ساخت و توسعه راهها ادامه داد: متاسفانه استان خراسان شمالی از نظر آمار سوانح جاده‌ای در رده سوم کشور قرار دارد و به همین منظور بالا بردن ایمنی محورهای موجود  نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای به همراه خواهد داشت.

وی افزود: محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان تنها کریدور غرب به شرق شمال کشور یکی از پرحادثه‌ترین محورهای این استان محسوب می‌شود و حدفاصل چمن‌بید- جنگل گلستان بیشترین آمار تصادفات رخ‌به‌رخ را به خود اختصاص داده است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها خاطرنشان ساخت: با توجه به بدهی حدود ۱۱۰۰ میلیارد ریالی طرح مذکور در تلاش هستیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز نسبت به تکمیل و بهره‌برداری مرحله‌ای بخش‌های باقیمانده محور مذکور اقدام شود.

کدخدازاده در ادامه تاکید کرد: محدوده اسپاخو تا چمن‌بید که شاهد بهره‌برداری از آن هستیم متاسفانه در سه سال گذشته بالغ بر ۲۰ نفر تلفات جانی داشته و اقدامات صورت گرفته در این محور بخشی از تلاش ما در راستای کاهش این آمار است.

نظر شما