شناسهٔ خبر: 60207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری تصریح کرد:

رویکرد خودرو محور در بافت ناکارآمد مورد پذیرش نیست

جلسه دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قم گفت: ساماندهی محلات هدف بازآفرینی با هدف توسعه محله، ارتقای زندگی و افزایش پیوند اجتماعی و .... انجام خواهد شد و براساس این رویکرد احداث پارکینگ و خدمات خودرویی مورد نظر نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم،حسن صبوری در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح ها و اقدامات صورت گرفته در سال جاری، اظهار داشت: روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها مطلوب و قابل قبول است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به موضوع تخصیص بودجه اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اولویت سیاست‌های دولت به موضوع بازآفرینی شهری و تخصیص بودجه قابل توجه به آن، از سوی دولت بودجه ۴۰۰میلیارد ریالی در سال ۹۷به این بخش تزریق می شود.

وی ضمن بیان این که احتمالا این بودجه برای سال ۹۸ هم تکرار خواهد شد، افزود: رقم مذکور تنها بخشی از بودجه کلان ملی در ردیف های مرتبط به بافت های ناکارآمد شهری می‌باشد و پیگیری جذب اعتبار از سایر منابع نیز خواهیم بود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم تصریح کرد: سیاست اصلی دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری قم ،تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، انتخاب پروژه‌های زود بازده و ظرفیت سازی و آماده سازی اراضی پشتیبان بافت فرسوده و ناکارآمد شهر قم است.

صبوری گفت: دستگاه‌های اجرایی در بودجه سال ۹۸ و اصلاحیه بودجه سالجاری اعتباراتی برای بازآفرینی شهری در نظر بگیرند، زیرا با بودجه موجود اقدامات زیادی در محله های قدیمی نمی توان انجام داد.

وی بیان کرد: شرکت های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز برای بازآفرینی شهری به عنوان طرح ملی که در سراسر کشور اجرا می شود، باید بودجه‌ای در نظر بگیرند تا طرح ها در مرحله اجرا با مشکل برخورد نکند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم با تاکید بر این که اولویت همه دستگاه‌های اجرایی در امر بازآفرینی یکسان باشد، ادامه داد: باید در این راستا آسیب‌های اجتماعی، زیرساخت های فرهنگی و مذهبی در بازآفرینی محلات دیده شود.

صبوری با تاکید بر این که زمان اجرای طرح ها نباید طولانی شود، گفت: مردم انتظار دارند ابتدا طرح های در دست اقدام به اتمام برسد و سپس مسئولان به سراغ سایر پروژه ها بروند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قمابراز کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی با مشارکت گسترده در تحقق طرح های بازآفرینی شهری باید احساس توجه و ارتقاء کیفیت زندگی را در مردم ایجاد نمایند. آنان باید به یقین برسند که ارتقاء کیفیت زندگی از شعار به عمل تبدیل شده است.

صبوری با بیان اینکه درسالهای گذشته مردم خروجی از طرح های شهری ندیده بودند، اضافه کرد: امروز شهروندان از طرح های بازآفرینی خروجی می بینند و در این راستا مطالبه‌گر شده‌اند که این مساله می تواند مشارکت آنان را در اجرای بهتر این طرح‌ها در پی داشته باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم در پایان خاطر نشان ساخت: ستاد بازآفرینی بر مبنا و اساس هم‌افزایی بین دستگاهی تشکیل شده است و جزو سیاست های اصلی و در اولویت دولت محسوب می شود.اجرای برنامه بازآفرینی شهری موجب احیای هویت، ارتقای زندگی و جلوگیری از مهاجرت ساکنین بومی می‌شود.

نظر شما