شناسهٔ خبر: 60214 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

شكرچی زاده:

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی فردی متخصص و توسعه‌گرا است/ تاکید بر تکمیل‌ ریل‌گذاری صورت گرفته

محمد اسلامي رئیس مركز تحقیقات راه ومسكن و شهرسازی اعلام كرد: خوشبختانه رئیس‌جمهوری فردی را برای تصدی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده است که سوابق ارزشمندی در حوزه اجرا و فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های سازندگی و توسعه‌ای کشور داشته است.

محمد شکرچی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حضور محمد اسلامی در رأس وزارت راه و شهرسازی را تکمیل‌کننده ریل‌گذاری صورت گرفته از گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهوری فردی را برای تصدی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده است که سوابق ارزشمندی در حوزه اجرا و فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های سازندگی و توسعه‌ای کشور داشته است.

وی افزود: سوابق تحصیلی مهندس اسلامی در زمینه‌های راه‌ و ساختمان به زمان انقلاب بازمی‌گردد و علاوه بر گذراندن دوره‌های مدیریتی در مراجع معتبر، مسئولیت‌های متعددی در سازمان‌های مختلف در سطح عالی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به سوابق اجرایی مهندس اسلامی در حوزه‌های راهسازی، هوایی، معماری و شهرسازی گفت: تجارب و سوابق اجرایی وی منشأ خدماتی بوده که نمونه بارز آن را می‌توان در زمان سیل بسیار بزرگ استان مازندران مشاهده کرد.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: در زمان وقوع سیل، ظرف ۱۶ ساعت میزان بارش به نیمی از میزان بارش سالانه رسید اما با توجه به حضور مهندس اسلامی در صحنه و اقدامات مطلوب در عرصه مدیریت بحران این غائله به‌خوبی مدیریت شد.

به گفته وی دیدگاه مهندس اسلامی نسبت به موضوع تحقیقات برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا ایشان اعتقاد دارد که تحقیقات لکوموتیو توسعه است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تأکید کرد: تحقیقات برای برنامه‌های مهم و کلیدی وزارت راه و شهرسازی در عرصه‌های حمل‌و‌نقل، ایمنی راه‌ها، شهرسازی، افزایش تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری شهر، مقررات و استحکام ساختمان، نقش محوری و کلیدی را ایفا می‌کند.

شکرچی زاده یکی از چالش‌های مهم کشور را وجود ۱۹ میلیون بد مسکن دانست و گفت: لازمه رفع این معضلات تحقیقات محیطی، همچنین متناسب‌سازی و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با شرایط منطقه‌ای و اقلیم کشور است که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای وزارت راه و شهرسازی، گفت: مهندس اسلامی از ویژگی‌های مدیریتی منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به همکاری و هماهنگی با دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و قوای سه‌گانه اشاره کرد. آن‌هم در دوره‌ای که با توجه به گستردگی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی تعامل با سایر دستگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: تمام تلاش ما زمینه‌سازی برای تحقق تفکر مهندس اسلامی در حوزه تحقیقات و داشتن باور جدی به جایگاه مرکزی تحقیقات است.

نظر شما