شناسهٔ خبر: 60222 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

پایتخت از فردا گرم‌تر می‌شود/ کاهش شدت سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق/ افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر

آب و هوا سامانه جوی بارشی که روز گذشته در مناطق جنوبی و غرب عراق و سپس در غرب ایران فعال بود، در حال گذر و فعالیت در جنوب و جنوب غرب کشور است که بتدریج ضمن حرکت بسوی شرق از شدت آن کاسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه جوی بارشی که روز گذشته در مناطق جنوبی و غرب عراق و سپس در غرب ایران فعال بود، در حال گذر و فعالیت در جنوب و جنوب غرب کشور است که بتدریج ضمن حرکت بسوی شرق از شدت آن کاسته خواهد شد.

بتدریج در ساعات آینده و تا اواخر امروز از غرب به شرق در جنوب خوزستان، مناطق مرکزی و جنوبی بوشهر، نواحی غربی  و سپس جنوب شرق فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات زاگرس در جنوب کرمان انتظار رخداد توفان همراه با رعدوبرق وجود دارد که به واسطه پیامدهای احتمالی آن، در این شرایط لازم است احتیاط لازم بعمل آید.

در همین خصوص با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی، برای اجتناب از برخورد آذرخش لازم است از قرار گرفتن در نقاطی که مخاطره آمیز است مانند نزدیکی درختان یا دکلهای برق، بلندی و ارتفاعات خودداری شود. همچنین  برای کاهش خسارت بادهای لحظه ای شدید و سیلاب ناگهانی در مسیلها اقدامات احتیاطی لازم بعمل آید.

برای فردا سه‌شنبه با تضعیف شدن این سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان، بخش‌هایی از خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی خواهیم بود.

چهارشنبه هم تداوم این سامانه در ساعات بعدازظهر در مناطق ذکر شده در بالا قابل رویت خواهد بود و تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. طی همین روز با ورود یک سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور شاهد افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق خواهیم بود.

این وضعیت جوی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و به تدریج در برخی نقاط زنجان رخ خواهد داد و در روز چهارشنبه این مناطق درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

برای پنجشنبه و به ویژه روز جمعه این سامانه در نیمه غربی کشور فعالیت خواهد داشت.

همچنین طی روزهای چهارشنبه تا جمعه افزایش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی به ویژه استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد دادکه در استان های ساحلی خزر و اردبیل با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

تهران که امروز آسمانی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد را تجربه کرد در مقابل بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر کمینه دمای مثبت ۱۳درجه را در ابتدای صبح در ایستگا مهرآباد شاهد بود. تهران طی دو روز آینده کمی گرم‌تر می‌شود و آسمان ابری تا نیمه ابری امروز آن به آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد تبدیل خواهد شد.

بندرعباس هرچند امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشت و در بعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات و رعدوبرق و بارش باران با افزایش ابر را شاهد بود با ثبت دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان لقب گرفت و در مقابل آن شهرکرد با کمینه یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان بود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما