شناسهٔ خبر: 60223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:

تجهیز زمستانی ماشین‌آلات در سه گردنه مهم استان/ نگهداری مستمر راهداری نیاز بدیهی به اعتبار دارد  

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این استان‌ به دلیل دارا بودن محورهای سردسیر عملیات برف‌روبی و زمستانی زودتر آغاز شده است، گفت: ماشین‌آلات در هر سه گردنه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مستقر شده اند، ولی در بخش ایمنی راه‌ها در این فصل، موضوع کمبود اعتبار از محل اعتبارت استانی و سازمانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، درباره وضعیت اقدامات راهداری در آستانه فصل سرد در استان توضیح داد: اردبیل از استان‌های سردسیر است و عملیات برف‌روبی و زمستانی زودتر در این استان آغاز می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات را برای عملیات زمستانی آمده و اورهال کردیم. خرید نمک را نیز از استان آذربایجان شرقی و زنجان انجام دادیم و حدود ۷۰ درصد از حمل نمک انجام شده است و در آشیانه نمک هم گردنه‌های برف گیر در حال بارگیری هستند و ۷۰ درصد انبار نمک پر شده است.

رحمتی اضافه کرد: به دلیل آنکه نخستین برف سبک را در گردنه اسالم داشتیم، در محورهای صعب‌العبور و برفگیر پرسنل به صورت نیمه آماده باش حضور دارند و از نیمه دوم آبان ماه نیز به صورت رسمی در تمام محورهای برفی مستقر خواهند شد.

این مدیر استانی گفت: گردنه الماس در شهرستان خلخال، گردنه صائین در شهرستان نیر و راهدارخانه گردنه حیران در شهر نمین از گردنه‌های برفگیر و مهم استان هستند که بارش برف زودتر در آنها آغاز می‌شود.

رحمتی درباره تمهیدات جاده‌ای در سه گردنه استان توضیح داد: ماشین آلات را در هر سه گردنه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مستقر کرده‌ایم و البته به صورت شبانه‌روزی و روزمره یک یا دو دستگاه و کاربرانشان در جاده‌ها حضور همیگشی دارند. نزدیک ۱۵ هزار تن نیز خرید نمک انجام شده که در حال بارگیری است و حمل آنها از استان‌های زنجان و سراب به این گردنه‌ها صورت گرفته است.

وی درباره وضعیت تصافات جاده‌ای در فصل زمستان تصریح کرد: آمار تصادفات در نیمه دوم معمولا کاهش دارند و تلفات جاده‌ای در فصل تابستان بیشتر است.

مدیرکل راهداری استان اردبیل در ادامه با اشاره به مساله کمبود اعتبار در رسیدگی به مسایل ایمنی جاده‌ای در فصل سرما گفت: درباره خط‌کشی جاده‌ها به دلیل عدم اعتبارات کافی هم در بخش استانی و هم سازمان مشکلاتی وجود دارد. تامین اعتبار در حوزه راه‌های غیرشریانی به عهده مسوولان استانی و از محل راه‌های شریانی بر عهده مسولان سازمانی است و انتظار ما از مسولان استانی و سازمانی‌مان این است که درباره تامین اعتبار از استان حمایت کنند.

رحمتی تصریح کرد: از سویی درباره امور روزمره که نگهداری مستمر راهداری مانند موضوعات خط‌کشی و علایم است، نیاز بدیهی به بودجه و اعتبار لازم وجود دارد./   

نظر شما