شناسهٔ خبر: 60253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خبر داد :

ایمن سازی ۲۸ مدرسه حاشیه راه‌های استان سمنان

مدرسه مدیر کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سمنان گفت: ۲۸مدرسه حاشیه راههای استان سمنان در سال تحصیلی جدید ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان افزود:مقوله ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است، این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

وی با اشاره به اهمیت  نقش آموزش‌های ایمنی در مدارس حاشیه راه‌ها افزود: دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده هستند. تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس حاشیه جاده ها همواره جان بسیاری ازدانش آموزان را به خطر می اندازد به همین دلیل ایمنی تردد دانش آموزان توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

وی افزود:به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافيك وآگاهی از نحوه تردد ايمن از جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ، مدارس حاشیه راه‌های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می‌شوند.

منصورکیایی ضمن تقدیر از زحمات و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش ، رابطین محترم مدارس و پلیس راه استان در اجرای طرح های ارتقای ایمنی افزود: این طرح‌ها با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند همه ساله از سوی این اداره کل اجرا می شود.

در این راستا در بخش ایمن‌سازی فیزیکی محدوده حاشیه راه‌های استان۱۰ مقطع عبور و مرور دانش آموزان مدارس در سطح استان ایمن سازی خواهد شد و همچنین در بخش آموزش مدارس حاشیه راه‌ها ۱۸ مدرسه ایمن سازی خواهد شد که با توجه به شروع سال تحصیلی این طرح ها در حال انجام و تجهیزات ایمنی در حال نصب و اجرا می باشد.

وی ادامه داد: آموزش نکات ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان در قالب گروه‌های نمایشی ، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام‌های آموزشی - ترافیکی از قبیل کتاب جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی های ترافیکی، وسائل تحریری (مزین به شعائر ترافیکی)، حضور کار‌شناسان و مربیان در مدارس و آموزش نحوه صحیح تردد در راه ‌های برون شهری از دیگر برنامه‌ هایی است که در بخش آموزشی طرح انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی در ۶۰مدرسه حاشیه راه‌های استان با تحت پوشش قراردادن قریب به  ۶۰۰۰ دانش آموز طی سالهای اخیر توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان انجام گرفته است.