شناسهٔ خبر: 60275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان صورت گرفت:

برگزاری مانور اطفاء حریق جامدات و مایعات قابل اشتعال در بندرلنگه

مانور مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از برگزاری مانور اطفاء حریق جامدات و مایعات قابل اشتعال در این بندر به منظور ارتقاء سطح آمادگی و افزایش توانایی تیم‌های عملیاتی در هنگام مواجهه با حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، قاسم عسکری نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: این مانور عملیاتی در راستای ارتقاء دانش و توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی در مقابله با حریق و حوادث احتمالی و انجام واکنش های سریع و مناسب و هماهنگی واحدهای عملیاتی آتش نشانی، واحد ایمنی و بهداشت، گارد جهت کاهش خسارت و جلوگیری از توسعه حریق و سرایت آن به دیگر نقاط در محوطه بندر، برگزار شد.

وی شناسایی هر چه بیشتر وظایف پرسنل در شرایط بحران را از جمله نکات مهم برشمرد و افزود: آگاهی هر یک از کارکنان بندر از وظایف فردی در زمان وقوع بحران یک امر مهم برای حصول بهترین نتیجه است که با برگزاری مانورهای عملیاتی محقق می شود.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه، تعداد ۱۰نفر از نیروهای واحد آتش نشانی، ۱۵نفر از واحدهای اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت و روابط عمومی، تعداد سه دستگاه کامیون آتش نشانی، خودرو فرماندهی آتش نشانی، یک دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودرو گارد در این مانور مشارکت داشتند.

خداداد پلاشی معاون دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه که بعنوان فرمانده در صحنه این مانور را راهبری می کرد، گفت: در این مانور نحوه عملکرد و مدیریت ایمنی و آتش نشانی و سایر نیروها بر اساس شاخص هایی همچون زمان رسیدن، زمان آماده سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد فرمانده تیم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در حاشیه این مانور، طی اظهاراتی رعایت مسایل ایمنی در عملیات بندری در کنار ایجاد ساختار هماهنگ در شرایط اضطراری جهت نجات جان افراد سانحه دیده و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث را از ضرورت ها و اولویت های برگزاری این مانور اعلام کرد.