شناسهٔ خبر: 60286 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمدجعفر علیزاده مطرح کرد؛

اولویت وزیر جدید راه و شهرسازی تلاش برای حل چالش مسکن است

محمد جعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام این مطلب که امیدوار است تا محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی سکانداری این وزارتخانه مهم را برعهده بگیرد، اعلام کرد: در جلسات متعددی که داشتیم مجموعه معاونان حامی ایشان خواهند بود و انشاء الله ایشان خواهد توانست سکان این مجموعه عظیم را به نحوی مطلوبی هدایت کند.

محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت از مهندس محمد اسلامی سرپرست پیشنهادی رئیس‌جمهوری در مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در مورد سوابق کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و عملکرد وی در سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی، توضیحاتی ارایه کرد و گفت:واقعیت این است که وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در ابعاد مختلف است که از ترکیب و تلفیق دو وزارتخانه مهم و حساس با قدمت بالا؛ وزارت راه و ترابری با قدمت بیش از ۱۰۰ سال و وزارت مسکن و شهرسازی در حدود ۷۰ سال تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: همانطور که همه نیز می‌دانیم چنین وزارتخانه‌ای با مسائل، مشکلات و چالش‌های متعددی روبه‌روست. بدین‌معنا، هم باید پاسخگوی مسائل بسیار مهمی در زمینه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی، دریایی و ریلی باشد و هم در زمینه مسکن و شهرسازی با ابرچالش‌هایی مواجه است که باید در این زمینه نیز پاسخگویی داشته باشد و در تامین اساسی‌ترین نیاز شهروندان قدم بردارد.

علیزاده تصریح کرد:  بدیهی است شخصی که سکان هدایت چنین وزارتخانه‌ای را به دست می‌گیرد هم باید تحصیلات آکادمیک مربوطه در سطح عالی داشته باشد و هم تجربیات اجرایی گرانقدری در این زمینه کسب کند تا بتواند از عهده مسئولیت چنین وزارتخانه مهم و حساسی برآید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه جناب مهندس اسلامی هم دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه راه و ساختمان و هم مدیریت (MBA) بوده و هم از رزومه ایشان مشخص است که دارای تجربیات متعددی در زمینه اجرایی و در زمینه پروژه‌های عمرانی، هوایی، معماری و شهرسازی برخوردار بوده و هم اینکه در ستادها و کمیسیون‌های ملی عضو بوده که این ستادها و کمیسیون‌ها نقش مهمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشتند.

وی گفت: با توجه به سوابق و تجربیات و همچنین با توجه به برنامه‌هایی که آقای اسلامی ارایه کرده است همچنین در جلسات متعددی که با ایشان داشتیم اعلام می‌کنم که ایشان از توان و تخصص لازم برای مدیریت این مجموعه بزرگ برخوردار است و خوشبختانه ریاست محترم جمهوری از بین گزینه‌های متعدد، فردی را انتخاب کرده است که این توان را دارد.

علیزاده همچنین یادآور شد: در جلسات متعددی که داشتیم مجموعه معاونان حامی ایشان خواهند بود و انشاء الله ایشان خواهد توانست سکان این مجموعه عظیم را به نحوی مطلوبی هدایت کند.

نظر شما